ОВО ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ево колико је укљученом светлу у аутомобилу потребно да испразни акумулатор
Најчешћа грешка коју сви, мање-више правимо.
Ако заборавите да угасите светла или ако не закључате врата, светло у кабини ће остати упаљено на неким моделима возила.
ОВАКО НЕШТО ЈОШ НИСТЕ ВИДЕЛИ: Направио је аутомобил у својој гаражи и ДОБИО ДОЗВОЛУ за исти
ОВО ВЕЋИНА ВОЗАЧА НЕ ЗНА: Често можете да га видите по НАШИМ ПУТЕВИМА, а значење овог саобраћајног знака је веома ВАЖНО
КАКО ПРЕЋИ ПРЕКО ТОГА?! Ово је највећи лежећи полицајац на свету (ФОТО ВИДЕО)
Колико времена је потребно да се батерија испразни?
Одговор на то питање дао је Марин Морава, технички саветник у Хрватском аутоклубу, за ревију ХАК.
Батерије мањег капацитета код, на пример, бензинских мотора, ако преноће са упаљеним осветљењем у путничкој кабини, могу да се испразне до те мере да сутрадан више није могуће да покренете мотор, што је заправо најчешћи проблем.
Најчешће ће овај проблем укључивати акумулаторе возила који су старији од две године и смањеног капацитета због већег броја циклуса пуњења и пражњења.
Старија возила су опремљена најчешће једном сијалицом за осветљење путничког простора од 5В, до возила која имају три дела осветљења у предњем простору, а опремљенија возила могу имати и осветљење задње клупе и путничког простора – као што су камп приколице – које значајно повећава број сијалица, односно троши пет уместо једне сијалице.
Према томе, струје које могу да протичу у стању мировања крећу се од 0,4 (~ 2 А ) у зависности од броја сијалица, што може представљати проблем за старију батерију ако постоји већи број позиција осветљења.
Проблеми са паљењем мотора могу настати већ након повратка у возило након петог сата рада истих лампи у стању мировања. У возилу ће остати нешто струје за мање апарате, али то није довољно за покретање мотора.
Ова врста проблема се најчешће дешава код возача ако врата возила нису до краја затворена или се унутрашње осветљење укључи на прекидачу на крају вожње да би се нешто прочитало и на крају путовања возило је остављено и прекидач се не враћа ручно у аутоматско искључивање и возило остаје у очекивању да ће се унутрашње осветљење само угасити.
С обзиром да је светло било упаљено увече, следећи контакт са возилом је следећег јутра и већ се можемо изненадити јер возило не реагује на даљински кључ и морамо да уђемо у возило помоћу механичког кључа преко браве.
Када закључамо возило, аутоматски очекујемо да се то светло угаси. Али ако не затворимо довољно врата, на неким моделима ће остати упаљено. Зато је ово један од најважних корака, да бисте избегли изенађења, проверите врата.
На срећу, нова возила су углавном имуна на овај проблем, јер чак и ако су врата отворена, светла се гасе за десет минута.
Многа возила, када су закључана, имају функцију меког гашења унутрашњег осветљења од 2 до 10 секунди након закључавања возила.
Ако имате старији модел, није лоша идеја да након закључавања возила сачекате да се светла угасе. Проверите да ли сте искључили све потрошаче у возилу, од спољашњег до унутрашњег осветљења, као и потрошаче укључене у упаљач за цигарете, како непотребно не би испразнили акумулатор возила и избегли немогућност покретања мотора следећег дана.