Колико кошта замена батерије на електричном аутомобилу?
Јефтина није.
Цене заменских батерија за електричне аутомобиле достижу вртоглаве суме. Једно су гаранција и гарантни рокови, који су углавном до осам година или пређених 250.000 км, али шта након тога, када су возачи препуштени сами себи?
Холандски Autoweek спровео је истраживање у оквиру кога је питао сервисе колико кошта заменска батерија за одређене моделе.
Из Тесле, на пример, није стигао никакав одговор, а цене не објављују ни Ауди, Фиат и Опел. Чак ни Volkswagen не може или неће дати тачне цене батерија након.
Нова батерија за моделе из Volkswagenove породице ИД (ИД.3 и ИД.4) требало би да кошта између 10.000 и 15.000 евра. За старије моделе базиране на MQB платформи, е-Голф и е-Уп цена је између 10.000 и 20.000 евра.
Флуктуирајуће цене последица су сложености и броја артикала, рекао је портпарол Volkswagena.
Мерцедес је један од ретких великих произвођача који је транспарентан. Батерија за EQA кошта 15.209 евра, за EQS 19.603 евра, а за EQV нови пакет кошта 27.230 евра.
Заменска батерија за Смарт EQ ForTwo и Смарт EQ ФорФоур требало би да коштају 6.538 евра.
Хонда наплаћује 7.283 евра заменску батерију за електрични модел Хонда е. Заменска батерија за Dacia Спринг кошта 6.770 евра.
Цене за Renault Зое, Кангоо ЗЕ и Twingo Елецтриц су око 9.000 евра по "комаду". За лаки градски аутомобил Twizy батерија кошта око 4.000 евра.
Мању батерију модела Леаф (40 kWh) Nissan наплаћује 10.306 евра, а велику (62 kWh) 15.516 евра.
Дакле, у зависности од величине батерије, замена може бити прилично скупа, што није на одмет знати ако, на пример, планирате куповину половног електричног аутомобила.