КРИЗА ИЛИ СЛАБА ПОТРАЖЊА? Смањен увоз ПОЛОВЊАКА - просечна старост аутомобила у Србији прешла 17 година!
Погодите ко је траженији, бензинац или дизелаш?
Ове године смо увезли 5,6% мање аутомобила у односу на исти период прошле године. Пад увоза и куопвине половњака континуиран је још од 2020. године и периода пандемије.
ЧАК 90 ОДСТО ВОЗАЧА ПОГРЕШИ! Ко има првенство пролаза на овој раскрсници? (ФОТО)
Ово је омиљена песма за певање ТОКОМ ВОЖЊЕ! (ВИДЕО)
ВОЗАЧИ, ОВО МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ: Колико је заправо ОПАСАН ВИШАК УЉА у мотору?
- Највећа потражња је и даље за дизелашима, а просечна старост аутомобила у Србији је 17 година и четири месеца - каже за "Јутро на Блиц" Дејан Цавнић, са портала "Мој ауто".
Цавнић наводи и да је у првих шест месеци ове године увезено 64.521 возило, што је за 5,6% мање у односу на исти период прошле године. Аутомобили се стандрардно увозе из Швајцарске, Немачке, Аустрије и Италије.
Највећа потражња је и даље за дизелашима, а када је у питању кубикажа, приметан је тренд опадања купивине аутомобила са најмањом кубикажом.
- Да кренемо прво од типа горива. То је оно што купца највише интересује. Скоро неких 64% увезених возила је са дизел мотором. Неких 29% су бензинци. Осталих 7% су остали типови горива, међу којима има и хибрида. Што се тиче кубикаже возила, најзаступљеније су та нека средња кубикажа, значи ту између 1,000 и 2,000 кубика. Оно што је примећено као неки трен јесте један значајнији пад увоза аутомобила са најмањом кубикажом, испод 1,000 кубика, поготово бензинаца - каже Цавнић.
Са друге стране, примећен је и пораст потражње за аутомобилима са кубикажом преко 3.000, што говори о растућем раслојавању друштва, примећује он.
Шта је са километражом од преко 180.000?
Упитан да прокоментарише шта је са увозом половних аутомобила у коме сваки 10 аутомобил има податак да је прешао између 180 и 200 хиљада километара, Цавнић наводи да је важно обратити пажњу на те податке, јер неретко могу бити превара.
- Постоје сајтови преко којих може да се провери веродостојност километраже. Такође, добар сигнал да је оригинална километража је уредно вођена сервисна књижица. Возила која су из увоза, која од почетка до краја имају сервисну документацију, то је један гарант да је километража оригинална. Нажалост, није редак случај да се километража враћа - каже Цавнић.
Субвенције за електрична возила
- Продаја нових возила бележи раст од неких 12 процената у односу на прошлу годину. То је неких 9.400 продатих аутомобила више. Удео хибрида је порастао са 17 на 21,8%. То је један значајнији број, а у којој мери то може утицати на тржиште половних аутомобила остаје да видимо - каже Цавнић.
Када су у питању субвенције, држава даје и знатна средства када је рециклажа аутомобила у питању, посебно када су у питању мотори еуро 1, 2 и 3. Субвенције се крећу од 2.100 до 2.900 евра, у зависности од тога који је модел у питању, а Цавнић истиче да постоји шанса да се забрани увоз аутомобила са Еуро 3 и 4 моторима.
- Оно што би ту могло да буде интересантно је да најава уредбе да се забрани увоз аутомобила са Еуро 3 и Еуро 4 моторима. Значи, Еуро 5 би била нека минимална норма и ту би власници пре свега возила са Еуро 3 моторима могли да се одлуче за куповину возила са Еуро 5 моторима. Што би могло да погура продају половних возила Еуро 5 и Еуро 6 моторима. Када би се то некако синхронизовало мислим да би дала добар резултат - каже Цавнић.
Српски аутомобил стар у просеку 17 година и 4 месеца
- Један просечан српски аутомобил је изашао из фабрике у јуну 2006. године,стар је 17 година и четири месеца - каже Цавнић за "Блиц" Тв. Приликом куповине аутомобила важно је обратити пажњу на сервисну историју и опште стање возила, напомиње стручњак за аутомобиле.