Купили сте ПОЛОВНИ АУТО КОЈИ НЕМА СЕРВИСНУ КЊИЖИЦУ? Да ли то треба да вас брине?
Купили сте половни "одличан, мало преш'о..." аутомобил новијег датума производње и убеђени сте да вас је продавац ускратио за докумет о његовој сервисној историји...
Купили сте половњак новијег датума, стар само годину или две дана и после неког времена сте приметили да, међу папирима које сте уз њега добили, нема стандардне "папирне" сервисне књижице.
Наравно, свесни сте да је аутомобил новијег датума, да се при сваком сервису ради електронска дијагностика. Сви овашћени сервиси имају приступ бази података произвођача путем које се прати стање аутомобила и у коју се додају нови подаци после сваког обављеног сервиса.
Овде се, међутим, поставља питање шта се дешава ако будете принуђени да ауто одвезете на сервис код сервисера који "није у систему", на немате класичну сервисну књижицу из које мајстор може да сазна историју вашег аутомобила. Осим тога, питање је и да ли овакве ситуације доводе "независне" сервисере у незавидан положај и онемогућавају их да обаве неку поправку.
Онлајн историја
Већина произвођача више не даје купцима физичку сервисну књижицу уз купљени аутомобил. Комплетна сервисна историја аутомобила чува се у онлајн бази, као и подаци о гарантном року и свим интервенцијама током њега.
Већина сервиса и сервисера оспособљених за сервисирање одређене модела одређеног произвођача требало би да имаја приступ бази података тог произвођача, уколико поседују лиценцу произвођача за сервисирање њихових модела.
Могуће је, међутим, да у овшћеном сервису имају детаљнији преглед информација о конкретном аутомобилу, него што би то "независни" сервисер могао да има. Овшћени сервисер би приликом сваке посете требало, на захтев, да вам из базе одштампа сервисну историју вашег возила.
Одштампана историја
Из овога се може закључити да изостанак "папирне" сервисне књижице код савремених аутомобила није недостатак, будући да и они возачи који воле да имају све на папиру, до тих прапира могу да дођу приликом сваке посте сервису.
Уколико знате да ће се можда наћи у ситуацији у који ћете морати да постите "неовлашћеног сервисера", можда би добро било да тај одштампани документ имате са собом.
То може добро да вам дође и приликом продаје аутомобила, па није лоше одштампати комплетну сервисну историју приликом последњег сервисирања пре саме продаје, како бисте је показали заинтересованим купцима. Такође, добро је сачувати и рачуне, којима ће то додатно поткрепити све сервисне интервенције.