КУПОВИНА АУТОМОБИЛА У НЕМАЧКОЈ: Моделима ових марки је цена највише пала, уштеде и до 6.000 евра
Када је реч о електричним моделима, ту су повољни услови између осталих за Renault Twingo Елецтриц, Цупра Борн и Цитроëн ë-Ц4.
Цитроëн је недавно изненадио све занимљивим пословним потезом. Французи снижавају цене и до 6.000 евра по моделу возила, како за моделе с бензинском моторима, тако и за електричне аутомобиле.
ЕВ ДУЕЛ: Huawei изазива Теслу, њихов аутомобил постао хит у Кини (ВИДЕО)
НЕВЕРОВАТАН ТРЕНД: Још један град забрањује аутомобиле на фосилна горива
РАЈ ЗА ЕЛЕКТРИЧНА ВОЗИЛА: На српским ауто-путевима биће до 320 ЕВ пуњача
Много је разлога за пад цена. С једне стране, ту су слабе продајне бројке марке Цитроëн. Осим тога, посебно у Немачкој, аутомобили се све мање купују због инфлације и економске несигурности.
Заостатак у испоруци из пандемијских година, у којима су трговци готово додељивали жељене моделе уместо да их продају, сада је готов. За потез француске фирме вероватно је заслужан и улазак на тржиште бројних кинеских произвођача аутомобила с релативно ниским ценама.
У пролеће 2023. на немачком тржишту је било само 30 модела који су били доступни за мање од 20.000 евра – од којих нити један није Volkswagenov модел.
Најјефтинији Поло тренутно кошта 21.590 евра, док је цена Голфа готово 30.000 евра. Мини-СУВ возила Таиго и T-Cross су јефтинија, али и даље коштају више од 22.000 евра сваки. Паралелно с готово апсурдним ценама нових аутомобила, смањује се број малих аутомобила, што додатно диже просечну цену.
Цитроëн је укинуо своју Ц1 класу да би уместо тога понудио нове, скупе електричне аутомобиле и модерне СУВ-ове. Такође, VW Уп, Опел Карл и Адам, Peugeot 108 и Форд Ка више нису доступни и уследиће многи други модели.
Климатска политика ЕУ-а је делимично одговорна за смрт малих аутомобила јер чини мале аутомобиле скупљима уз све строже стандарде, те истовремено присиљава произвођаче да пређу на електричне аутомобиле, без којих се не могу смањити ограничења возног парка у ЕУ-у. Међутим, електрични аутомобили и даље су углавном скупљи од аутомобила с моторима с унутрашњим сагоревањем, што повећава просечну цену нових аутомобила.
Потез Цитроëна могао би да буде тек почетак. То претпоставља и водитељ платформе за поређење нових аутомобила Carwow.
"Пад цена ће се наставити и следећих неколико месеци, јер је притисак међу произвођачима због продаје тренутно огроман. У последња три месеца видели смо просечно смањење бруто каталошких цена за 1,7 посто код свих марки на Carwowu – с 40.680 на 39.988 евра. У поређењу са мајем 2023. чак 2,3 посто", каже стручњак.
Пад цена значи, између осталог, да се цене лизинга смањују, а боље опремљени модели високо субвенционишу.
Пад цена је у последња три месеца био највећи за Јееп (минус 12%) и Peugeot (минус 10%), а следи их Цитроëн с минус 9%. Код Волвоа цене су снижене 8%, а код Renaulta 5%. Код осталих наведених марки смањење је мање од 5%, показује анализа података.
Када је реч о електричним моделима, ту су повољни услови између осталих за Renault Twingo Елецтриц, Цупра Борн и Цитроëн ë-Ц4.
Али, такође можете добити повољне цине за моторе с унутрашњим сагоревањем, на пример за Цитроëн Ц5 Aircross. “Цена Aircrossa смањена је за 6.000 евра на почетну цену од 24.690 евра.
Електрични модел ë-Ц4 сада кошта 1.950 евра мање, односно 35.590 евра, док је мало спортскија верзија ë-Ц4 X доступна за 35.990 евра.
То је још увек 1.550 евра мање него пре.
Цитроëн је спустио цене за 13 посто на све моделе. Како би смањивање цена било могуће, марка више неће нудити своје аутомобиле у пет, већ у три нивоа опреме”, пишу немачки медији. Такође би могло доћи до новог пада цена у Тесли.
"Видимо пад цена за марке BMW, Цитроен, Цупра, Форд, Генесис, Јееп, Lexus, Mitsubishi, Мини, Peugeot, Renault, Тесла и Волво", рекао је шеф Carwow-a . Међутим, заиста одрживи силазни тренд у премиум сегменту још није видљив, пишу немачки медији.
Произвођачи и трговци очигледно желе што дуже да задрже високе марже на својим скупим моделима средње и више класе.