ЛЕПО: Стиже нам најекстремнија трка електричних аутомобила
Зове се Extreme Е...
Дванаест тимова професионалних возача на почетку 2021. такмичиће се у екстремним условима на пет невероватних локација широм света.
По свему судећи, долази време потпуно нове врсте трка. После такмичења Формуле Е, у којој наступају искључиво електрични тркачки болиди, на реду је још једна трка возила на струју.
Реч је о Extreme Е такмичењу које креће почетком 2021, а које доноси јединствени доживљај за спортска возила високих перформанси створених за најтеже услове на путевима.
УПРКОС ПАНДЕМИЈИ: Волво креће са производњом електричног модела Полестар 2
ТОТАЛНИ ХИТ: Нема ветробранско стакло, а не квари фризуру (ВИДЕО)
КО БИ РЕКАО: Најпродаванији модел за месец фебруар био је РЕНО КЛИО
Extreme Е је првенство у којима се електрична СУВ возила такмиче на неким од најудаљенијих локација света, у директној борби са најекстремнијом природом.
Сезона стартује са бајковитог Лац Росе розе језера усред Сенегала (23-24. јануар), потом се сели на једно од чудеса света, камени град и оазу Ал-Ула у Саудијској Арабији (5-6. март), па у невероватни Кали Гандаки кањон на Непалу (14-15. мај).
Следи Kangerlussuak ("велики фјорд") на Гренланду (28-29. август), и град Сантарем у тропској шуми Бразила, на ушћу Амазона и Тапахоса (30-31. октобар).
Стазе су дужине између 6-10 км, а возачи морају да се крећу кроз низ виртуелних капија. Свака стаза ће се састојати од пет до шест капија, са комбинацијом off-road стаза, као што је у Бразилу, и отвореног терена попут Арктика.
Формат је замишљен тако да се две групе од по шест тимова тркају једна против друге на кружном такмичењу. За четири најбоље екипе ово ће бити тек загревање за нокаут фазу, где се возачи "један на један" боре за место у финалу.
Важна карика такмичења - брод РМС Света Хелена
Саставни део Extreme Е такмичења је РМС Света Хелена, брод који је некада превозио краљевску пошту, а који сада превози такмичаре до локација широм света.
У брод су уложена велика средства током надоградње, и данас представља оперативну базу по најсавременијим стандардима. Поседује врхунску гаражу, као и централно чвориште за рад, логистику, комуникације и смештај.
Гума за било коју површину
Extreme Е је најекстремнија ауто-мото трка са електричним возилима али ништа од тога не би било могуће без прецизно дизајниране технологије.
Поред батерија које су једна од основних и најважнијих компоненти електричног возила, у овом случају су и гуме веома битан фактор како за переформансе, тако и за безбедност.
Компанија Цонтинентал, једна од организатора такмичења, израдила је посебно за ову прилику гуме које ће истовремено моћи да се ухвате у коштац како на путевима Хималаја или на Арктику, тако и у песку или тропским крајевима.
У питању је усавршени CrossContact пнеуматик, целосезонска гума са посебно дизајнираним газиштима за побољшање вуче и стабилности на практично било којој површини.
Осим тога, сви учесници Extreme Е користиће исти сет стандардизоване опреме. Ту на сцену ступа произвођач Спарк Рацинг Technology који ће креирати, монтирати и испоручити потпуно нови електрични СУВ аутомобил за такмичаре.
Сваки возач има могућност да тестира и направи прилагођени погонски склоп и каросерију на овој платформи.
Чак 630 коњских снага
Делови који могу бити уређени по индивидуалној жељи тима су мотор, затим делови спољне каросерије, на пример, поклопац мотора, бочна облога, светла, предњи и задњи браник.
Батерије су компатибилне са моторима Формуле Е, а максимална снага погонског склопа може да достигне око 630 КС, с тим што је нова батерија посебно прилагођена строгим условима off-road трка, направљена да издржи екстремна окружења, услове на путу и терене.
Још једна критична компонента аутомобила Extreme Е биће батерија. Иста компанија која је састављала батерије у прве четири сезоне ABB ФИА Формула Е шампионата, Villiams Advanced Енгинееринг, одговорна је за овај кључни сегмент возила.