Лето крије бројне ОПАСНОСТИ ПО ВОЗАЧЕ који се по лепом времену више опусте за воланом!
Иако су коловози суви ово су све опасности летње вожње!
За разлику од других годишњих доба, у летњем периоду асфалт је идеалан за вожњу – нема снега и леда, а и мокри коловози су реткост. Прегледност пута је одлична, нема магле, дани су ведри а обданица дуга.
СНИМАК МЕСЕЦА! Ланд Ровер Discovery вуче камион са чак седам приколица!
Све ове предности, уз бујну зелену вегетација поред пута и сликовиту природу, делују релаксирајуће, па се возачи понекад превише опусте, а концентрација у вожњи опадне. Тада се повећава ризик да возач не одреагује на време у случају изненадне опасности на путу.
Лепо време, добра видљивост и сув коловоз подижу самопоуздање па се лакше одлучујемо на ризична претицања која у другачијим временским и климатским околностима можда не бисмо ни покушали.
Осим тога, многи власници аутомобила у Србији током године возе углавном "у локалу", па дуго путовање до мора може да представља превелики изазов за младе и неискусне возаче, нарочито на магистралним путевима са много оштрих кривина и честим претицањањима камиона и аутобуса, којих је лети на путевима више него иначе.
Да ли сте знали да је ПРВИ ВОЗАЧ аутомобила била ЖЕНА?! (ВИДЕО)
Нису само камиони и аутобуси проблем. У летњем периоду је фреквенција саобраћаја путничких аутомобила далеко већа због годишњих одмора. Вожња веома оптерећеним путем брже замара возача, па је добро правити повремене паузе, чак и ако вам се чини да нисте уморни.
Вожња ноћу
Како би избегли дневне гужве, они који крећу на годишњи одмор аутомобилом често се одлучују да путовање обаве у ноћним сатима.
Колико год да је за неке погодна, ноћна вожња може да буде веома напорна, али и ризична. Најпре, видно поље је сужено, углавном само на простор који обасјавају фарови вашег возила, па је прегледност пута лошија.
BMW М5 у издању компаније АЦ Schnitzer - НЕВЕРИЦА! Бржи је од ОВЕ ЗВЕРИНЕ! (ВИДЕО)
Због слабије видљивости, очи се више напрежу и возач се брже замара, а додатан проблем могу да представљају аутомобили који долазе у сусрет и који вас заслепљују својим фаровима. Услед ослабљеног вида, ови фактори више погађају старије него млађе возаче.
Још један "минус" за ноћну вожњу је то што је већина нас навикла да тај период дана проводи у сну, па без обзира на то што сте можда дремнули пред пут, након више сати за воланом неминовно је да постанете поспани. Тада се смањује и концентрација, а и рефлекси постају успоренији.
Ово СВИ РАДИМО на аутопуту - а НЕ ЗНАМО да је реч о ПРЕКРШАЈУ: Казна износи 5.000 ДИНАРА!
Ако сте се ипак одлучили да путујете ноћу, направите барем краће паузе како бисте се размрдали и расанили. Уколико осетите да нисте способни са даље возите, а нема ко да вас одмени за воланом, најбоље је да се зауставити на безбедном месту поред пута – пумпи или осветљеном паркингу, и да одспавате сат-два па да онда наставите даље.
Гужве и чекање на граници и наплатним рампама
Када је реч о вожњи у летњем периоду, на српским путевима су присутне још две отежавајуће околности.
ЈОШ 3 ДАНА ДО ПРЕМИЈЕРЕ: Руски Rolls Royce луксузом не заостаје за оригиналом (ВИДЕО)
Прво, за разлику од већине земаља Европе, Србија није чланица Европске уније, тако да све оне који се својим аутомобилом упуте у иностранство очекују гранични прелази на којима се - поготову викендом када је смена туриста – чека сатима, на температурама преко 30 степени.
Осим што возачи који се нађу у гужви губе много времена, са нима су често и мала деца па су изложени великом стресу који додатно погоршава ситуацију.
Такви возачи, након што некако прегурају границу, не само да су физички исцрпљени дуготрајним стајањем у колони и вожњом у режиму крени-стани, већ постају нервознији а често желе да надокнаде изгубљене сате брзом вожњом, што представља додатни ризик по њих саме и њихове породице, али и друге учеснике у саобраћају.
ЕХ, ДА СЕ ИМА ВИШКА ПАРА... Овај Фолцвагенов микробус је просто НЕОДОЉИВ (ВИДЕО)
Због свега тога, ако је то икако могуће, за прелазак преко границе важно је изабрати радни дан и поподневне сате, када је на граничним прелазима и иначе мања гужва.
Посебну пажњу треба обратити на то да најкраћи пут не значи увек и најбрже и најмање стресно путовање. Колико и како ћете путовати, осим дужине у километрима, зависи и од категорије и квалитета пута, да ли има предвиђених радова и успорења саобраћаја, као и колико ћете чекати на граничном прелазу.
СВЕТСКА ПРЕМИЈЕРА: Да ли овај аутомобил вреди 5 милиона евра? (ВИДЕО)
У случају да се на главним и најпрометнијим граничним прелазима дуго чека, препорука је да се користе и неки од алтернативних прелаза у околини, о чему се можете информисати пред сам полазак на сајту Ауто-мото савеза Србије или на дежурни број 987.
Други проблем који се лети јавља на српским аутопутевима су гужве на наплатним рампама. Савет је донекле сличан као и у случају гужви на граничним прелазима – пожељно је за путовање изабрати радни дан када нема великих смена туриста које су углавном суботом и недељом и када је на аутопту мања фреквенција саобраћаја. У супротном, наоружајте се стрпљењем.