ЉУДИ СУ СКЕПТИЧНИ ПРЕМА ЕЛЕКТРИЧНИМ ВОЗИЛИМА: Пуне се у вожњи и имају неограничени домет
С разлогом?
Да не улазимо у предубоку анализу, предрасуде су најчешће везане уз превисоку цену самих аутомобила (чак и уз субвенције), време потребно за пуњење и врло скромни домет.
Међутим, што ако су последња два проблема решива? Да ли би бесконтактно пуњење 'у вожњи' и неограничени домет задовољили скептике? Не знамо, али знамо да аутоиндустрија иде у том смеру, пише Јутарњи.хр.
Раније смо писали о ZipCharge Го преносној батерији у облику кофера која аутомобилу може да пружи додатну аутономију 64 километра, а сада је своје решење представио Цонтинетал.
Ради се о потпуно аутоматском решењу за пуњење који се састоји од две компоненте: јединице у подвозју возила и друге на поду. За разлику од станица за пуњење, корисници не морају да брину о руковању тешким, потенцијално контаминираним или кишом натопљеним прикључцима за пуњење.
Иновативно решење је предвиђено за коришћење у приватним домаћинствима с одговарајућом снагом од 22 kW, а у другој фази понудиће се решење за брзо пуњење на јавним површинама, у гаражама, бензинским станицама или фаброчким просторима с капацитетом пуњења већим од 50 kW.
У процесу транзиције, најдаље је отишла групација Stellantis (Пеугеот, Фиат, Chrysler, Опел, Цитроëн, Додге, Масерати, Abarth...) која је прошле године представила бесконтактно пуњење електричних возила у вожњи на аутопуту. Њихова 'Арена дел Футуро' (Арена будућности) дугачка 1050 метара се налази у приватном делу аутопута А35, у близини излаза Chiari Овест (на деоници Бреша-Милано), а напаја се електричном снагом од 1 MW.
Циљ италијанског мегапројекта је показати да је DWPT систем (Dynamic Wireless Power Трансфер) један од најбољих одговора на захтеве за декарбонизацијом и еколошком одрживошћуи у саобраћају. Кроз три године Stellantis ће у тај пројекат и развој софтвера уложити више од 30 милијарди евра.
Арену дел Футуро престижни часопис Тиме је недавно навео као један од 100 најважнијих изума у 2021. години.