ВЕОМА ОПАСНО: Вожња у оваквим условима може довести до ВЕОМА СКУПИХ катастрофа (ВИДЕО)
Постоји реална опасност да возило излети са пута.
Приликом тренутних временских прилика коловоз је често влажан, чак и потопљен. Вожња по таквим путевима и није баш препоручљива да не би дошло до аквапланинга.
![saobraÄajna policija](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/09/14/profimedia-0055731116.jpg?itok=J7Vu4S7p)
ВЕЛИКИ БРОЈ ВОЗАЧА У СРБИЈИ ОВО РАДИ, А НЕ БИ СМЕЛИ: Поред високе новчане казне могу чак отићи и у ЗАТВОР
![Polukružno okretanje](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/11/05/profimedia-0763912789_0.jpg?itok=qFmjO16-)
ДА ЛИ СТЕ СИГУРНИ ДА ЗНАТЕ: Како се правилно врши полукружно окретање? (ВИДЕО)
![kružni tok](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/05/23/profimedia-0737930027.jpg?itok=UbANslPc)
ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Која земља је шампион по броју кружних токова?
Аквапланинг је појава која настаје у случају када возило својом тежином не може да истисне велику количину воде која се накупља испод пнеуматика током вожње по мокром коловозу.
У оваквим ситуацијама аутомобил губи управљивост, а коловоз постаје клизав попут залеђеног пута. При критичној брзини (већ изнад 55км/х) долази до губитка контакта са подлогом и постоји реална опасност да возило излети са пута.
Нажалост, многи возачи, а нарочито они неискусни, нису свесни колика опасност вреба од аквапланинга.
Један од најважнијих фактора који могу довести до аквапланинга јесте брзина кретања возила, што се већом брзином креће возило то је пријањање на мокром путу лошије и већа је могућност да дође до аквапланинга, јер гума мора да избаци већу количину воде.
Наравно, у оваквој ситуацији је битна и дубина воде, јер што је она већа лакше ће доћи до губитка пријањања возила за подлогу.
Постоји једна битна ствар коју не смете дозволити да вам се деси у таквој ситуацији, а то је да кренете да паничите. Уколико се успаничите, вероватно ћете урадити једну од две ствари које никако не би смели, а то је да почнете нагло да кочите или да правите нагле покрете воланом.
Уколико почнете да губите контролу над возилом, немојте нагло притискати кочницу, јер тиме губите и последњу шансу да гума испумпа воду. Лаганим одузимањем гаса смањите брзину и чврсто држите управљач док гуме не почну поново да пријањају за подлогу.
За возила која поседују АБС кочиони систем, у оваквим ситуацијама се препоручује благо окретање управљача и нормално кочење (континуалним притиском), јер ће електронски систем дозирати неопходну силу кочења, а при том неће блокирати точкове.
Возите безбедно и прилагодите брзину условима на путу.