Може ли "плин" да се угради у новији турбо-бензинац?
Ево одговора!
Многе возаче који желе да возе на плин (ТНГ) брине чињеница да бензинци већ дуго масовно добијају турбо-пуњаче, односно да је све мањи избор аутомобила са класичним атмосферским мотором, пише сајт Половни аутомобили.
Ово их брине управо због тога што не знају да ли у турбо бензинце уопште може да се угради плин ("званично" ТНГ уређај), и ако може – да ли је уградња скупља и колико, како ће плин да утиче на турбо-пуњач, колика ће бити потрошња...
Бензинци без турбо-пуњача одлазе у прошлост
Некада су бензинци са турбо-пуњачем били права реткост. А данас, класични атмосферски мотори су реткост када су нови аутомобили у питању, при чему је углавном реч о најслабијој верзији у понуди.
Стога, ако желите снажнији мотор, "осуђени" сте на турбо-бензинца. Исто важи уколико желите богатији пакет опреме – атмосферског бензинца често можете да добијете само уз основни пакет.
Притом све наведено важи за мање и јефтиније моделе, док се уз иоле веће атмосферски бензинци уопште не нуде. Ауди, BMW и Мерцедес су их у потпуности избацили из понуде (не рачунајући нпр. Ауди Р8).
Дакле, као што су "изумрли" дизелаши без турбо-пуњача, тако ће временом нестати и атмосферски бензинци.
"Тајна" је у лакшем испуњавању еколошких стандарда – произвођачи су практично принуђени да уграђују турбо-пуњаче у бензинце, односно да избаце атмосферске бензинце веће запремине.
Плин може да се угради у турбо-бензинца, АЛИ...
Практично нема никаквих препрека да се угради ТНГ уређај, односно плин у бензински мотор са турбо-пуњачем.
Наравно, треба уградити одговарајући и квалитетан уређај, уградњу обавити стручно и не би требало да буде проблема.
Многи возачи се питају колико ће пасти снага мотора, али на то питање је немогуће дати универзалан одговор. Зависи од разних фактора – који систем за плин се користи, како је подешен, који је турбо-пуњач у питању, у каквом су стању мотор и турбо-пуњач...
Да ли ће и колико уградња бити скупља? Ни на ово питање не можемо да дамо универзалан одговор. Много је уређаја и компоненти на тржишту, са различитим ценама за исти уређај или компоненту, сервиси имају различите цене уградње, зависи и од врсте убризгавања бензина...
Исто важи и за одговор на питања као што су: колика ће бити потрошња, хоће ли тзв. турбо-рупа бити приметнија, хоће ли се променити звук мотора...
Посебан "проблем" – директно убризгавање
По неписаном правилу, код готово сваког иоле новијег бензинца уз турбо-пуњач добијате и директно убризгавање горива.
Зашто је то проблематично? Зато што се код мотора са директним убризгавањем дизне које убризгавају бензин налазе у самој комори у којој се обавља сагоревање горива. Да поједноставимо – дизне се налазе у цилиндру.
Пошто се у цилиндру јављају изузетно високе температуре, то може да уништи дизне уколико би се прекинуо довод бензина и возило само на плин.
Зато - да не би дошло до њиховог уништења, кроз дизне се ипак пропушта мало бензина – таман онолико колико је потребно да би се довољно хладиле.
О томе детаљно можете прочитати у тексту: Може ли плин у мотор са директним убризгавањем (ФСИ, ТФСИ, ГДИ...) и да ли се то исплати
Закључак
Плин може да се уграђује у готово све моторе, без обзира да ли имају турбо-пуњач и без обзира да ли имају класично или директно убризгавање.
Постоје мотори који су из неког разлога проблематични (нпр. не постоји одговарајући уређај или генерално "не воле плин"), али они су углавном врло ретки у нашој земљи и то нема везе са турбо-пуњачем.
Зато – што се тиче коришћења плина у моторима са турбо-пуњачем, возачи не морају да брину.
Истина, ту је "непријатно" директно убризгавање код новијих турбо-бензинаца, али то је потпуно друга прича, као што смо већ рекли и објаснили у посебном тексту.