НАЈНОВИЈЕ ИНФОРМАЦИЈЕ: Како ће Европска унија убудуће санкционисати саобраћајне прекршаје
Стандардизација критеријума за кажњавање у свим државама је нешто о чему се озбиљно размишља.
Национални системи санкционисања у Европској унији добро функционишу.
Међутим, не постоји прави систем за размену информација између земаља. Ефекат? Када је Пољак кажњен због прекорачења брзине у Немачкој, пољска полиција нема информације о томе.
Европски парламент је усвојио закон који се зове прекогранична размена информација о саобраћајним прекршајима и прекршајима које су починили возачи.
То значи да ће информације о прекршају учињеном у једној држави бити прослеђене држави која је издала возачку дозволу. Такође ће бити могуће изрицање казни широм Европске уније.
У том смислу биће спроведена чак два законска решења.
Прво, власти ће имати до 11 месеци да процесуирају прекршаје које су починили страни возачи.
Ако, на пример, немачка патрола ухвати пољско возило и казна достигне више од 70 евра, пољска пореска управа ће се побринути за принудну наплату овог износа. Национални органи ће моћи да преузму гоњење починилаца.
Друго, националне власти ће морати да деле информације о прекршајима. Међутим, то се не односи само на прекорачење брзине, на пример, већ и на губитак возачке дозволе.
Размена информација обухвата прекршаје који се односе на прекорачење брзине, вожњу под дејством алкохола, бежање са места удеса, улазак у раскрсницу на црвено светло, неовлашћен улаз на пружни прелаз, опасно паркирање, претицање колоне или вожњу у супротном смеру.
Међутим, размена информација о криминалу између полицијских снага из 27 земаља ЕУ је само почетак. У ствари, ово је увод у јединствен систем кажњавања возача.
ЕУ жели да казнени систем и, на пример, казнени поени буду подједнако вредни у свакој земљи. Ово би у великој мери унапредило систем казненог прогона "друмских пирата" у целој ЕУ.
То би значило и да би се негативни бодови хрватског возача зарађени, на пример, у Немачкој или Италији уписивали у досије у МУП-у Хрватске.
Међутим, још је дуг пут до остварења овако свеобухватних планова.
За почетак, државе чланице имају 30 месеци да направе први корак, односно да направе систем размене информација.
Европска комисија до сада није утврдила изгледе за успостављање јединственог система казни, а треба се подсетити да је можда реч и о увођењу дигиталне возачке дозволе широм Европске уније.