Наранџаста лампица у ретровизору – да ли је ово најкориснији систем асистенције?
У новијим моделима аутомобила често можете видети наранџасту или црвену лампицу како трепери у углу спољњег ретровизора и упозорава возача на присуство других возила у мртвом углу.
Савремени аутомобили имају све више електронских система помоћи возачу, да се просечан власник возила све теже сналази са њима.
Многи од ових система већ су постали стандардни део опреме сваког новог аутомобила у Европи, па се возачима саветује да се добро упознају са њима пре него што седну за волан свог новог (или новијег половног) четвороточкаша.
Један од најкориснијих система несумњиво је упозорење на возила у мртвом углу возача. Реч је о аутомобилима који се крећу у суседној траци иза вашег, и које због њиховог тренутног положаја више не можете да пратите на спољњем ретровизору, а још нису ушли у поље вашег периферног вида.
Промјена траке у таквом тренутку може довести до судара, што је нарочито опасно у вожњи при великим брзинама на ауто-путу.
Зато овај систем многи сматрају најважнијим и најкориснијим од свих модерних безбедносних система у аутомобилима.
Због тога су годинама уназад произвођачи премијум аутомобила, а у последње време и готово сви остали мејнстрим ауто-брендови опремили аутомобиле системом БЛИС (Блинд Спот Монитор), тј. упозорењем на аутомобиле у мртвом углу.
Систем детектује објекте у зони поред возила помоћу сензора смештених у задњем бранику или камере постављене испод ретровизора. Систем се аутоматски активира када објекат уђе у мртви угао.
Осим светлосне сигналине лампице смештене у угао спољњег ретровизора, јавља се и звучни сигнал уколико возач активира мигавац и почне маневрисати са намером да промени траку према возилу у мртвом углу.
Треба напоменути да се овај систем обично активира при одређеним брзинама, па зато можда неће функционисати, на пример, када аутомобил мирује или се креће веома полако у гужви, јер би то за возача било прилично оптерећујуће.