НЕИЗБРИСИВ ТРАГ: Југо уврштен међу 7 величанствених легенди међу аутомобилима!
Иако је проглашен и "најгорим аутомобилом у историји"!
Велики амерички туристички портал, Матадор network, изабрао је седам легендарних аутомобила широм света, а међу њима је и наша легенда – "југо". Преносимо вам њихове утиске...
Када се возите аутопутем спуштених прозора и радија одврнутог до даске, сигурно да себе не замишљате за воланом неке "ладе", "трабанта" или оригиналног "минија". (Музику у сваком случају нећете ни чути од буке мотора.) Ипак, ови аутомобили, симболи земаља у којима су створени или прихваћени као "род рођени", представљају неке од најпрепознатљивијих аутомобила на свету.
Неки су добили титулу "најгорег аутомобила у историји", али то не значи да им недостаје битни кул фактор. Доносимо вам седам најлегендарнијих аутомобила из целог света и приче зашто су толико популарни.
ДА ИЗГИНЕШ ОД СМЕХА: Ово је најспорија полицијска потера у историји! (ВИДЕО)
"Фијат 500", Италија
Може ли нешто бити више италијанско од вожње оригиналног "фијата 500" улицама Рима, под условом да се навикнете на вожњу Римљана? "Фијат чинквеченто" је развијен на бази модела "тополино" (мали миш) и направљен како би био мали, приступачни аутомобил који могу купити сви Италијани. Оригинални модел је био дугачак мање од три метра и није много порастао током година.
Лансиран 1957, дизајниран је тако да може лако да се провлачи кроз кривудаве и уске улице италијанских градова. Током деценија постојања прошао је кроз бројне промене, али је остао популаран о чему говори и податак да је у првом кварталу ове године продато 60.000 модерног "фијата 500".
"Ситроен 2ЦВ", Француска
"Ситроен 2ЦВ" ("спачек") је први донео осећај аутомобилистичке слободе у Француској после Другог светског рата. Иако је аутомобил осмишљен још 1939. и по оригиналним спецификацијама морао да има могућност превоза "четири особе и 50 килограма кромпира или великог балона вина", светлост дана је угледао 1948. И поред тога што је веома поскакивао у вожњи, ауто је био невероватно популаран.
Био је све што је просечној француској породици било потребно, а и продавао се широм света – у преко 40 земаља. Питајте било код Француза рођеног педесетих шта су возили његови родитељи или који је био његов први ауто и сигурно ћете најчешће чути "2ЦВ". Производио се до 1990, али и данас можете видети овај смешан ауто како зуји широм Француске.
"Лада Нива", СССР/Русија
"Лада Нива" ("нива" на руском значи њива) неће освојити награду на конкурсу лепоте. Њен најбољи опис је компактна кутија на точковима, а створена је седамдесетих година као јефтин теренац. Морала је да одговара сељаку у пољу, али и да буде довољно окретна како би задовољила урбани пролетеријат.
Иако је тема многих вицева, "лада нива" је доспела до сваког кутка наше планете, а и даље се производи. Ако желите парче совјетске историје, можете купити "ниву" у Русији или Немачкој, а нови модел се продаје и у САД. Али пазите – с обзиром да се производи широм света, можда не добијете ону оригиналну, руску.
"Мини", Велика Британија
Кад помислите на "мини", увек се сетите "спајсица" и "мистер Бина". Оригинални "мини" и све његове верзије је правила компанија "Бритиш Мотор Корпорејшн" од 1959. до 2000. године, након чега је BMW преузео производњу. Због Суецке кризе 1956. и мањка горива, направљен је да буде економичан. Првобитно име му је било "морис мини мајнор".
Због својих малих димензија и ниске цене коштања, "мини" је (у свим верзијама до 2000.) продат у преко 5,3 милиона примерака што му је донело титулу најпродавнијег британског аутомобила у историји. Оригинални "мини" је и британска дизајнерска икона и коришћен је за рекламирање свега – од чајева до трансатлантских летова.
"Југо", бивша Југославија
Иако носи титулу "најгорег аутомобила на свету", "застава корал" или "застава 102", односно само "југо", лоше је дизајнирана грозота која је пуштена у свет из једне од република бивше Југославије. Лансиран 1980, код куће је био веома популаран за разлику од иностранства.
И поред цене од само 3.990 долара, колико је коштао на почетку продаје у САД 1986, хладноратовске тензије и очајне перформансе учиниле су да "југо" не постане популарнији. Ако идете у Србију, вероватно ћете видети неки на улици, а у Београду се организују туре обиласка града у овом моделу.
"Фолксваген буба", Мексико
"Буба" је створена у Немачкој крајем тридесетих година, а свој деби у Мексику је имала 1954. у оквиру Немачке индустријске изложбе. Мексиканци су дошли издалека како би видели овај смешни мали ауто и одмах су се заљубили. Прве године продаје у Мексику продато је 50.000 "буба", које су почеле и да се производе у овој земљи.
Једноставан за поправку и забаван у вожњи, мексичким таксистима је овај модел постао званично возило. Пре шест година, такси "буба" је протерена са улица Мексико Ситија јер је велики загађивач околине, али се и даље може видети у мањим мексичким градовима.
Трабант, Немачка
За Источне Немце "трабант" је био ауто који се мора имати. А није да су имали неког избора. Након поделе, подизања Берлинског зида, Источна Немачка је морала да реши проблем застареле аутомобилске индустрије. Решење је био "трабант". Производио се од 1957. до 1990, а прављен је од јединственог микса старих совјетских крпа, памука и пластике.
Како конкуренције није било, породице су годинама с нестрпљењем чекале на "трабија", и поред тога што се његов двотактни мотор често кварио. И поред свих својих мана, "трабант" је остао популаран колекционарски аутомобил и дан данас.