НЕМАЧКА ЛИДЕР: Тајна је у државним субвенцијама
Имају доста електричних аутомобила...
Према најновијим продајним резултатима Немачка је престигла Норвешку у продаји потпуно електричних аутомобила од почетка године.
Тако је највеће европско тржиште аутомобила први пут лидер и у овом сегменту. У Немачкој је до новембра регистровано 57.533 нових ЕВ-а у поређењу са 56.893 у Норвешкој.
Норвешка је продавала највише електричних аутомобила у Европи сваке године од 2010, када је Nissan Леаф, први масовно произведени електрични аутомобил, имао своју премијеру.
НОВИНА: Опел Цорса Ф стигла у СРБИЈУ - шеста генерација! (ФОТО)
ПОЛОВНИ, А ПОУЗДАНИ: Ево који аутомобили су сврстани у ову листу, а коштају мање од 5.000 евра
Ове бројке дају свеже доказе да ЕВ технологија постаје све више у европском аутомобилском средишту, где се немачки Volkswagen Гроуп, BMW и Даимлер припремају за велики подстицај ЕВ-а.
Иако се Норвешка појавила као регионално жариште захваљујући великодушним владиним субвенцијама, земља с око 6,4 одсто величине немачког становништва нема превише места за даљи раст, а осим тога власти у многим ЕУ земљама повећавају своје подстицаје за куповину електрификованих возила, укључујући и суседну Хрватску.
Офанзива немачких произвођача електричним моделима је у пуном јеку. Немачки произвођачи аутомобила удвостручиће понуду ЕВ аутомобила на 150 модела до 2023. године и уложити 50 милијарди евра до 2024.
Иако су продајне бројке оснажиле, електрична возила и даље су мали део целокупне продаје ЕВ у целој Европи.
Широм "Старог континента" продаја електричних аутомобила чинила је само 3,1 одсто нових регистрација у трећем тромесечју, према Европском удружењу произвођача аутомобила.
Апетит потрошача за електричним моделима биће додатно тестиран следеће године када немачки произвођачи аутомобила почну да уводе конкурентне моделе Теслиној најповољнијој понуди Моделу 3.
Volkswagenov ИД.3 почеће ускоро да се продаје за нешто испод 30.000 евра, у поређењу са класичним VW Голфом који креће од око 20.000, док је Модел 3 око 44.000 евра.
Немачка влада је такође повећала новчане подстицаје за електрификоване аутомобиле као део великог еколошког пакета.
Погодности се дају за електрификоване аутомобиле који коштају мање од 40.000 евра, што би требало да подстакне потражњу за повољнијим моделима.
Колика је важност државних подстицаја за тржиште показује пример најмногољудније земље на свету, продаја у Кини је у паду већ четири месеца након што је влада смањила субвенције.
На Кину отпада око половине светске продаје електрификованих аутомобила, САД су друге, а Норвешка је све до сада била трећа. На постољу је сада Немачка.