(НЕ)ОЧЕКИВАНО? Власници ЕВ нису убеђени да њихов следећи ауто треба да буде на струју
Око половине власника електричних возила бира аутомобил на фосилна горива за следећу куповину.
Изненађујући подаци из студије коју је спровео S&P Глобал указују на то да власници електричних аутомобила нису стриктно посвећени електромобилности. Наиме, S&P Глобал истиче да би лако могли да кажу да "3 од 4 домаћинства са електричним возилом бирају исто за следећу куповину", али када из једначине избацимо Теслу, која нуди само електричне моделе, ствари су прилично различите.
НАПУШТЕН ФОРДОВ САЛОН АУТОМОБИЛА: Модели као у временској капсули (ВИДЕО)
Тако, ако се Тесла избаци из резултата, испада да је у првој половини ове године само 52,1 одсто домаћинстава у Америци остало лојално електричној енергији као покретачу својих аутомобила.
- Произвођачи троше огромне количине новца на развој електричних возила - рекао је Том Либи, помоћник директора за анализу индустрије у СП Глобал Mobility.
- Дакле, последња ствар коју они желе је да се власник електричног возила врати на возила на фосилна горива.
Пад лојалности може се приписати смањењу отворености за куповину електричних возила. Недавно истраживање потрошача које је спровео S&P Глобал Mobility показало је да је разматрање куповине електричног возила пало са високих 81% у 2021. на 52%.
Цене, инфраструктура и аутономија вожње били су три главна разлога зашто потрошачи не купују електрично возило. Хибридно возило, чак и аутомобил са класичним погоном, многи виде као решење.
Домаћинства која возе Nissan су најлојалнија. Чак 63,2% њих ће поново купити електрични аутомобил. Следећи на реду су власници Chevroleta, код којих ће 60,6 одсто поново купити електрични ауто.
Ако погледамо појединачне моделе, подаци су прилично лоши. Тако ће 37,3% власника Форд Мустанг Mach-E поново купити електрични аутомобил, а 45,8% ће се определити за бензинца, и то велики СУВ или пикап.
Споменимо још једну занимљивост. Власници Nissana Леаф најчешће су бирали Тесла Модел Y (14,3%) за свој следећи електрични аутомобил, а 12,4% њих је поново купило Леаф.
Власници луксузних електричних аутомобила су лојалнији
Власници луксузних електричних аутомобила знатно су оданији. Стопа лојалности у луксузном сегменту остала је константно изнад 70%.
Наравно, и овде је Тесла главни генератор задовољства и лојалности. Ако изузмемо BMW, сви луксузни брендови бележе раст лојалности власника електричних возила, при чему је највећи скок код Мерцедеса.
У Мерцедесу се 56,6% садашњих власника ЕВ одлучује за електрични аутомобил, док је њихов удео три године раније био само 24,3%.
Ипак, на крају треба рећи да иако студија дефинитивно указује да постоји део власника електричних возила који се враћају класичним погонима, она не открива узрок. Остаје отворено питање да ли купци траже само возило другачијих карактеристика или су незадовољни електричним погоном?