НЕВЕРОВАТНО: Нема довољно литијума за све планиране електричне аутомобиле
Недостижна бројка, тврде стручњаци у недавном истраживању.
Индустрија литијума, којом доминира Кина, треба да уложи 116 милијарди долара до 2030. да би испунила циљеве које су поставиле владе и произвођачи аутомобила.
ШОКАНТАН ВИДЕО: Шта се деси када један од најређих супераутомобила нема кров у Лондону?
ДРАСТИЧАН ПАД ЦЕНЕ ПОЛОВЊАКА: Најновије анализе показују забрињавајући тренд
ОВАЈ АУТОМОБИЛ ВРЕДИ МИЛИОНЕ: Lamborghini стар 50 година и даље је један од најцењенијих аутомобила (ВИДЕО)
- То је готово немогуће и дефинитивно је трка с временом - изјавили су из Benchmarka, фирме која је припремила студију.
Тих 116 милијарди долара би требало да иде на изградњу нових рудника и рафинерија, као и на проширење постојеће имовине. Узимајући у обзир циљеве производње електричних возила, као и податке Међународне агенције за енергију о политикама сваке земље, било би потребно 5,3 милиона тона литијум карбоната. Бројка знатно изнад тренутне доступности овог кључног материјала.
Већина произвођача је поставила 2030. годину као границу за престанак производње возила с унутрашњим сагоревњем. Консултантска кућа предвиђа да ће за испуњење тог циља бити потребно 7,0 TWh (terawatt-sati) батерија. Проблем је што прогноза производње истих износи само 3,2 TWh литијум-јонских батерија.
У ствари, наглашено је да стотине рудника ретких метала и минирала, не само литијума, недостају да би се задовољила потражња. Најновији трендови које видимо у аутомобилској индустрији су елиминација посредника и куповина директно од рударских фирми, као и преузимање фирни које су посвећене ископавању литијума. Да ли ће то бити довољно?!