ОВО ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ево шта ниске температире раде акумулатору вашег аутомобила
Редовно га одржавајте.
Није нимало чудно што је отказивање акумулатора најчешћи разлог немогућности вожње аутомобила током зимског периода. Разлог су ниске температуре, које утичу на перформансе ове важне компоненте.
ХИТАН АПЕЛ ПОЛИЦИЈЕ ВОЗАЧИМА ДВОТОЧКАША: У петак и суботу обратите пажњу на ове две ствари
НЕЋЕТЕ ВЕРОВАТИ: Цео живот погрешно користите стругалицу за лед на шоферки, ево како заправо треба (ВИДЕО)
ВОЗАЧИ, ОПРЕЗ: Нове камере региструју ТРИ ПРЕКРШАЈА - ако не испоштујете ово, можете ОТИЋИ У ЗАТВОР
Међутим, постоје бројне грешке возача које могу да униште сасвим функционалан и коректан акумулатор. Пред нама су неке од најчешћих.
Хладноћа не представља проблем само за нас људе, већ и за аутомобиле. Уље у мотору и мењачу се згушњава, што отежава покретање мотора. Самим тим, акумулатор мора да ради интензивније зими да би стартовао агрегат.
Нажалост, хладноћа утиче и на његове перформансе, тако да снага акумулатора опада, што значи да мотор теже "вергла". Ова комбинација често доводи до немогућности стартовања мотора и "мртве" батерије, најчешће баш онда када вам је аутомобил преко потребан.
Уколико желите да избегнете отказивање акумулатора током зимског периода, треба да заобиђете ове уобичајене грешке:
Често возите на кратким дистанцама
Учестале кратке вожње нису благотворне по аутомобил генерално, а акумулатор је ту највише погођен. Након што је "дао све од себе" да покрене мотор по хладноћи, потребно му је време да би се поново напунио, али проблем је у томе што кратка вожња то не омогућава. Такође, возачи зими укључују уређаје попут грејања седишта и одмрзивача стакала, што додатно извлачи електричну енергију из акумулатора. Самим тим не чуди што ће у једном моменту "црна кутија" почети да "штрајкује" због овог третмана који јој нимало не прија. Уколико практикујете честе кратке вожње, препорука је да редовно користите пуњач.
Заборављате да искључите потрошаче
Најуобичајенија грешка је пропуштање искључивања светала преко ноћи. Уколико се то деси, ујутро ћете затећи аутомобил с "мртвим" акумулатором. Додуше, модерна возила искључују светла аутоматски, али већина одржава напајање прикључака од 12 В, тако да спољашњи потрошачи могу да исцрпе акумулатор. Обратите пажњу на камере на ветробранском стаклу и друге геџете чак и када мотор није у раду. Они неће исцрпети акумулатор преко ноћи, али уколико не возите неколико дана, обавезно дисконектујте све што вам није потребно.
Не обраћате пажњу на прљавштину на терминалима
Прљавштина омогућава "цурење" електричне енергије између позитивног и негативног терминала, што постепено празни акумулатор. Конектори увек треба да буду чисти, редовно их проверавајте и по потреби чистите.
Не одржавате акумулатор када се возило не користи дуже време
Акумулатор се празни чак и када су сви потрошачи искључени. Ово је разлог зашто треба користити спољни пуњач када планирате да активирате возило које дуго није коришћено. Акумулатор који се дуго није пунио патиће и од наслага сумпора, што зна да буде непоправљиво.
Игноришете ране знаке
Акумулатор не "испушта душу" неочекивано. Много пре него што се то деси, почеће да шаље сигнале који не смеју да буду игнорисани. ТИпичан знак је трептање светала приликом хладног старта. Слаб акумулатор ће такође теже покретати мотор, пре него што у потпуности откаже. Проверу можете извршити тако што ћете упалити фарове приликом паљења. Уколико светлост има тенденцију да слаби, то је сигуран знак да је акумулатору потребно пуњење, па чак и замена.
Шта треба урадити да би акумулатор био "здрав"?
Купите волтметар и проверите напон. Ако је испод 12 В, требало би да напуните акумулатор што пре. Када обављате кратке вожње током зиме, смањите број потрошача на минимум, да бисте га заштитили. Редовно пуните акумулатор да бисте избегли штетно дубоко пражњење. Још боље, купите посебан пуњач, који може да помогне код десумпоризације.