НОСТАЛГИЈА: Ових пет КУЛТНИХ АУТОМОБИЛА су некада били НАЈПОПУЛАРНИЈИ на нашим друмовима (ФОТО)
Да ли и вама неки од ових модела буди сету на нека прошла времена?
На овим просторима се, као и у остатку света, одвајкада гледало на аутомобил као на статусни симбол. За шаку људи то су били најлуксузнији модели из сваке ере која би им омогућавала да се осећају посебним, док је остатак народа морао сам да идеализује „просечне“ аутомобиле не би ли лакше лагали себе и људе око себе.
ТОП 5 НАЈБОЉИХ АУТОМОБИЛА ЗА ПОЧЕТНИКЕ: Све што треба да ЗНАТЕ пре саме куповине вашег ПРВОГ "љубимца"
ПРЕ 68 ГОДИНА произведен је први ФИЋА, ово је прича о легенди
ЈУГОНОСТАЛГИЈА: Ово су прве фотографије прототипа СТОЈАДИНА (ФОТО ВИДЕО)
YUGO
Мало патриотизма за почетак. Мада не постоји више ни YUGOslavija, а камоли производња самог „Yuga“, сви се са дозом сете присећају „Yuga“. Врхунац тадашње југословенске аутомобилске технике. Као што и сама крилатица за продају на америчком тржишту гласи – „свакоме је понекад потребан "Yugo“. Били су у праву. Понекад, ретко кад и даће Бог никад. „Yugo“ се није прославио ни у „Југи“, још мање у Европи и најмање у свету. Али нисмо ту да причамо о перформансама. „Yugo“ је једноставно „Yugo“ и ту нема приче о екстеријеру, ентеријеру, мењачу, гумама, лимарији, додатној опреми или потрошњи (ионако сваки иде на плин). Заправо вам и не треба атест за плин, може да иде на пијачну плинску боцу, ракију, сунцокретово уље. У њега не могу да стану људи, али дрва за огрев, материјал за викендицу, материјал за кумову викендицу, све за вашу кућу и окућницу. Није „Yugo“ за свакога, а ни свако није за „југа“. „Yugo“ се не гура да би упалио – „Yugu“ се даје подршка да би упалио. Није тачно да му врата спадају, већ је матор и треба неко да га мало придржава. Какав год био овај ауто, остали се возе – „Yugo“ се воли.
VW Голф мк2
Незамисливо је да се заобиђе ово савршенство немачке технологије. Овом ауту се преписује толико ловачких прича, да се просто човек понекад запита: „Да ли је Голф заправо ауто уопште?“ Уистину, овај Фолксвагенов модел је код нас највише вожен. Цедио је суву дудовину, улетео као замена за Вука Бранковића, ишао преко седам гора и мора… Постао је човек који је делио сву нашу срећу и недаће од кад је први пут изашао из фабрике у Волфсбургу. Можда је све на њему немачко, али је попримио нашу душу и ту осетио спокој да никад неће изумрети. Тјунинг је неизоставан код овог аутомобила, па се на нашим улицама могу видети од најскупљих тјунирања, до оних нужних. Када се исчупају задња седишта, то већ постаје пикап. „Голф“ је квалитетни „југо“ и све док је нас биће и „голфа двојке“.
Лада Нива
Овај ауто те натера да певаш руску химну и стојиш мирно док се интонира па макар био окорели русофоб. Овај ауто ако питате наше грађане је најбољи теренац икада и ниједан ауто/авион/амфибија/ракета неће моћи да га замени. Руку на срце, стварно ме овај ауто одвео у разне врлети у које ни пешке нисам могао да крочим, али остаћу објективан (колико могу; Ладо, волим те). Чак ни најновије генерације Ниве немају електронику, а и шта ће нам то? Све се ради ручно. У њега стварно може све да стане: жена, деца, ташта, крмци са печатом, крмци без печата, дрва, цемент, омањи град, цела општина, бригада.
Опел кадет
Кадет је човек који залази у старије доба, али се и даље хвали тетоважама из ЈНА, „wannabe“ криминалним радњама у прошлости и свиме ониме што је сањао, али, нажалост, и даље сања да буде опасан момак. Бучан је, крчи, шкрипи и досађује по славама. Али он је такав. Без њега се може, али смо толико навикли да га више и не схватамо озбиљно, нека га. Можда и има „опасан“ поглед, али има плашљиве очи. Можда и изгледа као аутомобил, али је заправо само „кадет“.
Мерцедес 190д
Двоумио сам се да ли да ставим „стојадина“ уместо овог симбола, али југо је ипак представник свих Заставиних модела. Богаташи су га имали, „баје“ су маштале о њему. Сан сваког бизнисмена, самосталног предузетника, гастарбајтера, политичара. Чак и новије верзије не могу да замене оригинал. Ово је „онај прави дебели Роналдо – данашњи модели су Кристијано. Робустан, јак, комфоран, упадљив али ненаметљив, луксузан али то не набија на нос другим аутомобилима. И стварно, све је на њему било максимално, али никако кичасто. Озбиљан аутомобил за сваког домаћина, озбиљна подршка свакој домаћици.