НОВА ПРАВИЛА ПОГОДИЋЕ МИЛИОНЕ ВОЗАЧА: Стиже и посебна категорија, а познато и ко убудуће неће смети да претиче
Предложено је и да млади возачи након двогодишњег пробног рока још једном одраде главну вожњу с инструктором.
Брисел жели да ревидира правила полагања возачког испита и издавања возачких дозвола у ЕУ.
Забрана ноћне вожње за младе возаче, лекарски прегледи са курсевима обнављања знања за старије возаче, посебна дозвола за возаче теренаца, заједнички европски систем казнених бодова... То су само неке од највидљивијих промена којима Брисел жели да ревидира правила полагања возачког испита и издавања возачких дозвола.
"КИНЕЗ" КОЈИ ЈЕ ПОСТИДЕО ЗАПАДНУ КОНКУРЕНЦИЈУ: Није баш све што долази из Кине јефтино и сумњивог квалитета (ВИДЕО)
ПОРАСТ ЦЕНЕ: Уводи се дневна вињета, а најпопуларнија десетодневна поскупљује, ЕВО КОЛИКО ЋЕ КОШТАТИ
ОВО ВЕЋИНА ВОЗАЧА РАДИ, А МОГУ БИТИ КАЖЊЕНИ: Колико је опасно сести за волан дан након бурне ноћи?
Предложене промене још нису потврђене, али би у будућности могле да утичу на милионе садашњих и будућих возача. Нову директиву тренутно испитује парламентарни Одбор за саобраћај и туризам. Предложена ревидирана правила још нису одобрена, али званичници из Брисела наглашавају нужност побољшања безбедности саобраћаја и желе да промене ступе на снагу следеће године.
Међу изменама које је одбор предложио у најновијем нацрту је ново ограничење брзине које би се односило само на возаче почетнике. До сада су могли да возе максимално 90 километара на сат што значи да би тешко могли да претичу на ауто-путевима.
Предложено је и да млади возачи након двогодишњег пробног рока још једном одраде главну вожњу с инструктором. Међу могућим изменама је и забрана вожње ноћу за младе возаче. Земље чланице ЕУ могле би да им забране вожњу између поноћи и 6 ујутро.
Нова правила такође би променила рокове за продужење возачких дозвола за старије особе. Возачи старији од 60 година требало би да обнављају документ сваких седам година, старији од 70 година сваких пет година, а сви старији од 80 година требало би да обнављају своју дозволу сваке две године. Пре продужења возачке дозволе старији возачи морали би да прођу лекарски преглед и курс освежавања знања.
Промене би захватиле и возаче већих аутомобила - укључујући и популарне СУВ-ове. Одбор је предложио увођење нове категорије Б за аутомобиле теже од 1,8 тона. Возачи би за то морали да ваде нову возачку дозволу, а полагање би било могуће само особама старијим од 21 године.
У нацрту предлога чланови одбора написали су да су судари с тежим аутомобилима и теренцима вероватнији, а последице озбиљније. Председница Комисије Карима Дели из редова Зелених такође је истакнула већу потрошњу горива и емисију ЦО2.
Још једна велика промена било би увођење система казнених бодова који би вредео у целој ЕУ. Возачи би их тако скупљали за саобраћајне прекршаје широм ЕУ, а кад би скупили одређени број, одузимала би им се дозвола.
Неколико земаља познаје такав систем, међутим, још не постоји заједнички систем на нивоу целе ЕУ.