НОВА ПРАВИЛА: Велика поскупљења за возаче камиона, ево шта се мења
Ова измена Закона даје савезним покрајинама и комунама већу флексибилност у планирању саобраћаја.
Немачки Бундестаг је усвојио далекосежне реформе у сектору саобраћаја. У њих спада и доплата за ЦО2 на путарину за камионе, а планирано је и стварање могућност за више саобраћајних трака за аутобусе и више зона од 30 км/х у градовима.
МАЛЕР ВРЕДАН 62.000 ДОЛАРА! Изнајмио Lamburghini и СЛУПАО ГА за два сата (ВИДЕО)
НЕМА ПОТРЕБЕ ДА ПАНИЧИТЕ: Ево шта требада урадите ако вам се поквари квачило у току вожње (ВИДЕО)
ПАУЦИ КАКВЕ ЗНАМО СУ ПРОШЛОСТ: Погледајте како РОБОТ-ПАУК односи возило (ВИДЕО)
Путарина за камионе на ауто-путевима у Немачкој поскупљује. Бундестаг је усвојио предлог закона министра саобраћаја Фолкера Висинга којим се 1. децембра уводи додатна ЦО2 такса на већ постојећу путарину.
Висина ЦО2 таксе зависи од тежине возила, као и класификације емисије штетних гасова. Постоји 5 класа – од који је 1. најгора а 5. најбоља – и односи се на возила на струју или водоник, која су до краја 2025. ослобођена ове таксе.
Од 1. јула 2024. године наплата путарине важиће и за мање транспортере теже од 3,5 тоне. До сада се плаћање те таксе односило на возила од 7,5 тона па навише. Међутим, од тог правила требало би да буду изузета возила занатских фирми.
Додатни приходи мериће се у милијардама
Од нових такси се од 2024. до 2027. очекује додатни приход од 30,5 милијарди евра. Половина прихода од путарине требало би и даље бити намењена за побољшања инфраструктуре савезних аутопутева – остатак ће углавном бити усмерен за "подухвате на железничкој мрежи".
Путарина за теретна возила на немачким аутопутевима наплаћује се од 2005, а потом је наплата постепено проширена и на све магистралне путеве. Влада очекује да ће приход од путарина у овој години износити око осам милијарди евра.
Ова измена Закона даје савезним покрајинама и комунама већу флексибилност у планирању саобраћаја. У будућности оне могу, на пример, дати предност локалном јавном превозу или возилима на погон који је еколошки прихватљивији и то кроз увођење посебних трака, проширење бициклистичких стаза, те увођењем ограничења брзине од 30 км/х у близини школа и вртића.
Мање бироктатије
Такозвани Закон о убрзању планирања усмерен је ка спровођењу железничких пројеката и обнови посебно прометних деоница ауто-путева. Њиме би требало да се убрза и обнова мостова, при чему, у одређеним околностима не би више било потребно спровођење процене утицаја на животну средину.
Такође би требало увести и поједностављену процедуру за изградњу ветро и соларних система на ауто-путевима и магистралним путевима.