Нови аутомобили имаће лимитаторе брзине: Ограничавање слобода возача или допринос безбедности?
Систем би требало да користи податке ГПС позиционирања, технологију читања саобраћајних знакова као и извештаје о стању на путевима.
У питању је договор Европске комисије и институција ЕУ из 2019. који је пао у заборав, а могао би драстично да промени свет аутомобила и друмског prrvoza генерално.
Ова одлука би требало да ступи на снагу 2022. године, а то значи да би од тада сви нови аутомобили у ЕУ били опремљени лимитатором.
Притом не мислимо на досадашње лимитаторе који, на пример, код немачких премијум модела ограничавају брзину на 250 км/х а код Волво возила на 180 км/х. Судећи по најавама, лимит ће бити значајно нижи и зависиће од низа фактора.
Наиме, овај би систем требало да користи податке ГПС позиционирања, технологију читања саобраћајних знакова као и извештаје о стању на путевима.
То значи да би лимитатор функционисао на свим јавним саобраћајницама - од градских улица до магистралних путева.
Закон ће важити у земљама ЕУ, а укључиваће и Велику Британију. Претпоставља се да ће након његове примене развијени свет кренути снажније према имплементацији система аутономне вожње.
О свему је говорио и некадашњи водитељ Топ Гира, Рори Рид, који је снимио видео како би објаснио шта све возаче очекује у будућности.
Доста тога се још не зна о деловању система, али се претпоставља да ће возача који превише стисне гас систем упозоравати светлосним и звучним сигналима, можда и вибрацијом, а коначна реакција би била аутоматско отпуштање "гаса".