СЕМАФОРИ УСКОРО ДОБИЈАЈУ ЧЕТВРТО СВЕТЛО: Стручњаци кажу да ће побољшати проток и уштедети гориво
Наравно да је и ту вештачка интелигенција умешала прсте.
Саобраћајни обрасци широм света могли би да се промене јер стручњаци планирају да додају четврто светло усред планова са вештачком интелигенцијом.
АКО ВАМ СЕ УПАЛИ ОВА ЛАМПИЦА, НИКАКО НЕ ГАСИТЕ МОТОР: Потребно је да хитно одвезете аутомобил до мајстора (ФОТО)
ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Овај систем може много да штети мотору, али постоји начин да га искључите
Ни Лејди Гага није могла да му одоли: Поп звезда вози ову "звер" (ФОТО)
Истраживачи у држави Северна Каролина предложили су нови систем саобраћајне сигнализације на раскрсницама са "вештачки интелигентним белим светлом" како би се ублажила гужва у граду.
Научници сугеришу да би то ублажило гужве у градском саобраћају и смањило потрошњу горива код возача, у суштини уштедећи возачима много новца током времена.
Четврто светло би се користило за регулисање саобраћаја за самовозећа аутономна возила - и синхронизоваће се са њиховим рачунарским системима, каже главни истраживач Али Хајбабаие.
Хајбабаие и његов тим су испробали и тестирали концепт „белог светла“ на сложеним симулаторима микро саобраћаја, који су били подешени да предвиде различите ситуације које могу да се појаве на путу и како ће самовозећи аутомобили реаговати на њих.
- АВ (аутоимуно возила) побољшавају проток саобраћаја, без обзира на присуство беле фазе - рекао је Хајбабаие.
- Бела фаза додатно побољшава проток саобраћаја. Тиме се смањује и потрошња горива, јер је мањи саобраћај који се зауставља.
- И што је већи проценат саобраћаја на раскрсници беле фазе која се састоји од АВ-а, то се саобраћај брже креће кроз раскрсницу и то су бољи бројеви потрошње горива.
Такође је утврђено да је већи обим АВ на путу довео до највећег смањења саобраћаја.
Према предложеним плановима, АВ аутомобили би даљински комуницирали једни са другима поред главног рачунарског система, који би контролисао паметне семафоре.
- Концепт беле фазе такође укључује нову саобраћајну сигнализацију, тако да људски возачи знају шта треба да раде - рекао је Хајбабаие.
- Црвена светла ће и даље значити стоп. Зелена светла ће и даље значити ићи. А бела светла ће рећи људским возачима да прате аутомобил испред себе.
Предложено "бело светло" би се активирало када се "довољно АВ-ова приближи датој раскрсници", а систем машинског учења који покреће вештачка интелигенција би помогао у стварању најефикаснијег низа за кретање саобраћаја, избегавајући застоје и гужве.
Такође ће усмерити људске возаче у саобраћају пуном самовозећих аутомобила да координирају на најбољи могући начин.
А у тренуцима када је више људи на путу, светло би се вратило на конвенционални систем комбинације црвене, жуте и зелене боје.
- Додељивање контроле тока саобраћаја АВ-има је релативно нова идеја, названа парадигма мобилне контроле - рекао је Хајбабаие.
Он је додао да четврто светло може бити било које жељене боје - и да се може користити "за координацију саобраћаја у било ком сценарију који укључује самовозеће аутомобиле.
Најновији планови Хајбабаие се, међутим, разликују од модела раскрснице са четири светла предложеног још 2020. године.
Дизајниран је са централизованим системом где би компјутер уграђен у светло комуницирао са свим возилима уместо да разговарају једни са другима.
Истраживач је објаснио: - Побољшали смо тај концепт, а овај рад описује концепт беле фазе који се ослања на дистрибуирано рачунарство, ефикасно користећи рачунарске ресурсе свих АВ-а да диктира ток саобраћаја. Ово је и ефикасније и мање је вероватно да ће постати жртвом неуспеха у комуникацији.
Док би практична имплементација новог система саобраћајне сигнализације могла бити далеко од сада, Хајбабаие и његов истраживачки тим траже области у којима би могли да планирају пробни рад система, преноси Сун.