Ново правило ЕУ означиће крај плуг-ин хибрида?
Процењене емисије по WLTP циклусу ће се утростручити за плуг-ин хибриде, што ће довести до пореског шока за купце на већини европских тржишта.
Плуг-ин хибридни аутомобили комбинују два света: с једне стране, овај тип погона може да се напаја електричном енергијом са пуњача или кућне утичнице, а ако ниво напуњености погонске батерије падне испод одређене границе, наставља се вожња са мотором са унутрашњим сагоревањем.
Барем је тако у теорији. У стварности, ПХЕВ (скраћеница од Плуг-ин Hybrid Елецтриц Вехицлес) се ретко користе на тако идеализован начин као што теорија сугерише.
Многи су мислили да су плуг-ин хибриди у паду, али су се последњих година боље продавали јер је тржиште електричних аутомобила успорило.
Међутим, нова правила ЕУ за 2027. могу бити тежак ударац за плуг-ин хибриде. Тада ће бити уведен емисиони стандард Еуро 6е-ФЦМ, који ће радикално повећати емисију штетних гасова плуг-ин хибрида.
То је зато што плуг-ин хибриди у стварности емитују много више издувних гасова него што показују званични подаци произвођача, а новом процедуром тестирања то ће бити наглашено.
Такође, многи возачи користе плуг-ин хибриде као класичне хибриде (батерија се допуњава само радом СУС мотора, а не и струјом из електричне мреже). У таквом режиму рада, потрошња горива је велика, баш као и емисије издувних гасова.
Да би се 2027. године постигле исте емисије ЦО₂ као данас, према много либералнијој процедури тестирања, електрични домет ПХЕВ-а мора бити повећан за око два и по до три пута. Данас такви аутомобили прелазе у просеку око 70-80 км, према фабричким мерењима.
"Електрични аутомобил је већ исплативији за купце. Претпостављамо да ће реалнији подаци о потрошњи плуг-ин хибрида ојачати овај тренд", каже Јан Дорноф из Међународног савета за чист транспорт.