ОДЛАЗИ У ИСТОРИЈУ: Део без кога нисте могли да замислите аутомобил, дефинитивно постаје прошлост!
Док се неки други системи и склопови аутоматизују по сваку цену, избацивање класичне "ручне" кочнице има своје предности...
Две деценије од како је BMW, на својој Серији 7 представио прву електричну паркирну ("ручну") кочницу, та технологија је завладала ауто-индустријом. Тренутно око 70 одсто аутомобила који силазе са фабричке траке има електричну паркирну кочницу, а њих тек 30 одсто долази са класичном ручном кочницом. Само годину дана раније, тај однос је био 63 према 37.
АДРЕНАЛИН И ЛУДА ВОЖЊА - АЛИ САМО НА ФИЛМУ: Ево како се снимају акције у колима (ВИДЕО)
СУПЕР ИЛИ 95? Да ли се заправо исплати сипати у резервоар скупље "премијум" гориво?
ВОЗАЧИ, ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Ове правилне реакције вам могу МНОГО ПОМОЋИ и спасити вас у ОПАСНИМ ситуацијама
Класичну ручну кочницу у облику полуге први су из понуде избациле премијум марке, кап што су Мерцедес и Lexusa, а сада се тај тренд стигао и до осталих великосеријских произвођача.
Ручну кочницу у својој понуди данас имају углавном произвођачи јефтинијих аутомобила, као што је нпр. Dacia, као и базичне верзије нешто скупљих модела.
Међутим, за разлику од неких других аутомобилских склопова, који се аутоматизују по сваку цену, примена електричне паркирне кочнице има и своје предности, подсећа Ревија ХАК.
Осим што у кабини не заузима много простора између предњих седишта, она омогућава и лакше кретање на узбрдици аутоматским отпуштањем. Такође, активација електричне кочнице не захтева примену велике силе као што је то случај при повлачењу класичне ручне кочнице.