ОВА ГРЕШКА МОЖЕ СКУПО ДА ВАС КОШТА! Након оштрог заустављања ОБАВЕЗНО подигнуте ногу са кочнице
Не треба шкртарити...
Возите се аутопутем 130-140 км/х, принуђени сте да нагло кочите скоро до застоја и тако, у неколико наврата... Шта се дешава са кочницама, хоће ли се дискови деформисати од оптерећења?
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/322742/profimedia-0337589809.jpg?itok=ftDMRTt2)
ИЗВЕШТАЈ AMSS: Добри услови за вожњу, ево колико се ЧЕКА на границама!
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/398860/pjimage_25.jpg?itok=wu6shfL6)
ЈЕЗИВО: Аутомобил ИЗГОРЕО на ауто-путу код Коњарника!
Технички саветник ХАК-а Марин Морава има одговор.
- Могуће је и поменути проблем се понекад дешава са кочницама које су купљене као резервни делови, па је у питању само квалитет материјала и најчешће ће ти делови бити добри на возилу за градске услове вожње и возилима која су користи се на кратким удаљеностима. Проблеми неће настати до неког екстремнијег кочења возилом као што је овај пример на аутопуту.
Не радите ово током вожње:
- После екстремнијег кочења у граду, зауставите возило и држите кочницу притиснуту. Могуће је да ће се загрејани диск деформисати, јер има мању површинску тврдоћу и склонији је да се плочице диска утисну у њега држањем кочнице. Препоручује се отпуштање папучице кочнице ако се возило налази на равној површини.
- Пролазак са веома врућим дисковима кроз дубље локве воде на путу или одлазак у ауто-перионицу може довести до наглог хлађења дискова, што може довести до деформације дискова. Неки примери неадекватне неге кочница: - Употреба дискова ван дозвољене толеранције за измерену ширину радних кочионих површина диска и коришћење истрошених дискова са новим кочионим плочицама - ова комбинација често даје лоше резултате. Најбоље је заменити дискове заједно са плочама.
- Лоша припрема и чишћење главних лежајева подлоге на коју је монтиран диск и лоше чишћење вођица диск плоча и саме чељусти.
- Пуштање у рад лоше покретне кочионе чељусти коју је заиста требало заменити или сервисирати.
- Уградња делова које често купују власници возила и доносе у сервис без препоруке продавца или сервисног центра. Власници често бирају најјефтиније, а не адекватне производе.
Свакако се препоручује употреба делова који имају ознаку оригиналности, ознаку хомологације и ознаку ОЕМ квалитета. Такође се препоручује да ако сами купујемо део, консултујемо се са продавцем или сервисним центром о томе да ли ће купљени део одговарати захтевима возила. Јефтини производи су углавном за мање потребе кочења (градска вожња) и за возила која не путују на велике удаљености.