Ова заблуде врло су ШТЕТНЕ за ваш АУТО! Избегните ТРОШКОВЕ и смањите ОПАСНОСТ
Ово СВИ возачи морају да знају!
Превелика самоувереност и знање које то заправо није, поступци утемељени на претпоставкама и нетачним информацијама многе власнике аутомобила доводе до ситуација које могу не само да их коштају великог новца већ и да угрозе сигурност возача и путника. Многи су, примера ради, уверени да вожња на резерви горива није штетна, премда то знатно оштећује аутомобил, а велики број људи верује и да ризикују експлозију у аутомобилу уколико лети, при великим врућинама напуне резервоар до краја. Ове и овакве заблуде треба рашчистити, а ево списка њих десет које доноси Аутопортал.хр:
1. Мотор мог аута не троши ни капи уља. Сваки мотор троши моторно уље, а његова се потрошња повећава са старењем када уз изгарање треба пазити и на цурење. Трећи клипни прстен (стругач уља), задужен за стругање уља са зидова, кад клип иде из горње у доњу мртву тачку, не оструже целокупни слој уља са зидова цилиндара. У противном почело би убрзано трошење, с ризиком зарибавања мотора. Због тога та мала количина заосталог уља у следећем циклусу изгори, а истодобно се количина надомешта капањем неизгореног горива из цилиндра.
У 15 НАШИХ ГРАДОВА: Представљамо вам КОМПЛЕТАН СПИСАК СРПСКИХ УЛИЦА које су под НАДЗОРОМ
2. Боље с мањком уља, него сипати различито. Сви адитиви и сва уља на тржишту данас су потпуно компатибилни и проблеми са мешањем не постоје. Непотребно је и погрешно зазирати и од преласка са једног моторног уља на друго. При том је добро променити прочистач, а никакво испирање мотора није потребно нити препоручљиво. Ако се упали лампица уља, одмах зауставите мотор и долијте уље, по могућности истих или сличних карактеристика. Посебно је важно уље долити ако се смањи његова количина испод средине на ознакама ‘мин’ и ‘max’.
3. Лети се гориво не сме пунити до врха. Потпуно је погрешан закључак да ово повећава ризик од експлозије.
4. Вожња на резерви није штетна. Вишеструко је штетно возити аутомобил са мало горива у резервоару будући да је концентрација нечистоћа у гориву највећа, без обзира на то што гориво пролази кроз филтер. Електромотор пумпе, уроњене на дну резервоара, хлади се тим горивом, па се с мањком горива повећава ризик прегревања.
МАЛО КО ЈЕ ПРИМЕТИ: Сва Фиатова возила имају ЈЕДНУ скривену функцију, ево како се СТВАРНО користи
5. На великим врућинама потребно је снизити притисак у гумама. Притисак у гумама увек треба да буде на прописаном нивоу. Шта више, ако се путује са додатно оптерећеним аутомобилом онда је потребно гуме напумпати на притисак за пуно оптерећење. Снижавање притиска у гумама лети доводи до њиховог бржег загревања, деформисања, трошења и проклизавања.
6. Гуме треба заштитити од излагања сунцу. Савремене гуме садрже УВ-стабилизаторе као и адитиве против старења, односно отпорне су на сунчеве зраке. Није их потребно покривати, али боље је за аутомобил да је у хладу.
7. Нема разлике у квалитету између заменских и оригиналних делова. Далеко од тога да заменски делови нису добри, ако испуњавају БР сертификат потпуно задовољавају потребе аутомобила у сервисном интервалу, али немају "резерве" за његово прекорачење. Оригинални делови направљени од квалитетнијих материјала и бољом технологијом додатно су контролисани.
Овако се правилно мења уље у мотору, а шта се дешава са мотором без уља БОЉЕ ДА НЕ ЗНАТЕ
8. Ниски обртаји мотора пожељнији од високих. Најбољи је средњи режим окретаја у подручју највећег момента (код дизелаша око 2500/мин, код бензинаца око 3000/мин). Код ниских обртај лоше је подмазивање и хлађење те лако долази до сувог трења.
9. Кад ауто дуже стоји извадите акумулатор. Ово акумулатору продужава век, на сувом је и не прехладном месту, заштићен од крађе. Погрешно! Кад ауто дуже стоји препоручљиво је повремено паљење мотора, ради заштите његове унутрашњости и допуњавања акумулатора, што штити каросерију.
10. Аутомобил мање рђа испод цераде. Од цераде је више штете него користи осим уколико се она не користи као заштита од гребања и оштећења. Испод покрова скупља се влага, нема проветравања па влажан амбијент траје данима. То погодује и стварању микроорганизама, који испуштају штетне материје, што убрзава корозију. Може доћи и до штетног испуштања боје цераде на лим.