ОВИ АУТОМОБИЛИ НАЈВИШЕ ШТЕДЕ ГОРИВО: Објављени су резултати тестирања бензинаца, дизелаша и електричних возила
Током периода од 20 година Ауто-мото савез Немачке (АДАЦ) одрадио је 2.500 тестова у којима је проверио потрошњу горива готово свих модела на тржишту.
АДАЦ својим екотестом тражи одговор на питање колико поједини аутомобил заиста загађују околину и колика је у пракси емисија ЦО2. Најкраће речено, уз WLTP мерење овај екотест обухвата и вожњу на ауто-путу, где се прати како функционише систем за третман издувних гасова. Такође, издувни гасови се проверавају и у лабораторијским условима.
НЕЋЕТЕ ВЕРОВАТИ ШТА ЈЕ УРАДИО: Возач Кие наточио гориво, а онда је искористио ово ДА БИ НАПУМПАО ГУМЕ (ВИДЕО)
ПОТПУНО НОВА "ЈЕЛКИЦА": Цитроен открива свој нови модел од ког ЗАСТАЈЕ ДАХ, ево како изгледа (ВИДЕО)
ОПРЕЗ ВОЗАЧИМА: Мокри колозови и колоне возила на ОВИМ деоницама!
АДАЦ је сада након две деценије одлучио да резимира своје тестове и изабере најбоље и најгоре моделе у појединим категоријама.
Модели с бензинским мотором
Нема сумње, овде важи апсолутна доминација јапанских аутомобила, односно боље речено Toyote. А то значи само једно, Toyota има одличан хибридни погон чија се потрошња кретала од 4.1 л/100 км у Приусу из 2016. године, па до 4.8 л/100 км колико је трошила претходна генерација Yarisa, такође у хибридном издању. Друштво им прави малени Сузуки Целерио с 4.8 л/100 км.
С друге стране спектра, најгори модел по АДАЦ-у је Chevrolet Цамаро. Опремљен 6.2 В8 монструмом трошио је 12.4 л/100 км. Даље су ту BMW М5 (11.1 л/100 км), Porsche Мацан С, Форд Мустанг 5.0 Ти-ВЦТ и помало изненађујуће, Киа Стингер 3.3 Т-ГДИ В6 ГТ AWD.
Дизелаши су још штедљивији
Иако овде јапанске марке нису надмоћне, статус најштедљивијег ипак иде јапанском моделу, и то Мазди 2 с проском од 4.1 л/100 км. У топ пет су још три малишана, али и један компакт.
У питању је Мазда 3 с истим дизелашем, што је још један доказ штедљивости SKYACTIV-D мотора.
Међу дизелашима који највише троше на самом врху је Ланд Ровер Дефендер 90 с просечних 9.8 л/100 км. Сви остали трошили су знатно мање.
Најбољи електрични аутомобили
И у овој категорији најмање троше мањи аутомобили. Тесле нема близу, а према резултатима доминира Hyundai. Најбољи резултат износи 14.7 kWh/100 км, а у питању је Ioniq из 2017. године. Сви новији Hyundaijevi Ioniq модели троше више, а једини који им потрошњом конкурише је малени VW е-уп! са 16.7 kWh/100 км.
А са друге стране, највећи потрошачи су велики комбији. Мерцедес-Бенз EQV 300 је предводник с просеком од 30.9 kWh/100 км.
Највећи домет електричних модела се с годинама драстично мењао. Године 2011. малени Peugeot иОн прелазио је 95 км, а 2015. је просечни домет тестираних аутомобила био 149 км, а 2020. 285 км. Ове године просечни домет тестираних модела попео се на 425 км.