ОВО ЈЕ НАЈИСПРАВНИЈИ НАЧИН! Како се данас мери брзина аутомобила?
Постоји неколико начина за мерење брзине, а све се своди на окретање точкова.
Код старијих модела, сензор је био на диференцијалу, јер је годинама тај начин сматран за најпоузданији за мерење брзине. Диференцијал може бити само сајлом повезан са брзинометром.
Код модерних аутомобила, брзине се оптички мере путем сензора из АБС система и мери се путем окретања точкова, због тога је обим точка веома важан.
Што је спољашњи обим гуме већи, точак ће једним пуним обртајем да пређе већи пут. Ако је обим точка 1 метар – када се једном окрене, прећи ће пут од једног метра. Обим 2 метра – једним окретањем прећи ће 2 метра.
Брзиномер је калибрисан према том обиму. Стога, када систем региструје да се точак у вожњи окренуо 100 пута, узеће његов обим и помножити га са 100. Узмимо као пример гуму димензија 195/65 Р15. Она има обим од око 2 метра.
Када се тај точак током вожње окрене 100 пута, то значи да је прешао 200 метара. Затим нас интересује за које време је прешао тих 200 метара. Ако их је прешао за 10 секунди, то значи да се кретао брзином од 20 метара у секунди или 72 км/х.