ОВО ЈЕ ПРОШЛОСТ: Ова справа спречава спавање за ВОЛАНОМ
Нови безбедносни систем помагаће возачима да остану будни током вожње...
Док возите аутомобил, сваки губитак пажње може бити апсолутно погубан!
Ометања која су производ употребе мобилних телефона, цигарета, музике или хране - узрочници су и до 30 одсто саобраћајних несрећа на путевима, док се 20 одсто несрећа приписује умору као узрочнику, наводи се у извештају Европске комисије. Због тога ће до 2022. године нове безбедносне технологије постати обавезне у свим новим европским возилима.
ТУЖНО: Некада је био главни на сајму аутомобила у Паризу, а сада су га сви заборавили
САВЕТ: 7 трикова који ће вам олакшати живот током зиме
Bosch, позната немачка компанија за инжењеринг и технологију, позиционирала се као главни добављач ове технологије, објавивши у децембру да је развила систем за праћење унутрашњости возила који открива успаване и растројене возаче.
Технологија која ће почети да се уграђује у возила 2022. године, користи камере и вештачку интелигенцију како би открила када су очни капци возача постали „тешки“ или када возач гледа у телефон или се окреће ка некоме од путника.
Алгоритам је подешен да користи снимке стварних ситуација у вожњи и доноси процену умора возача у зависности од положаја његових капака и брзине трептаја ока.
-На основу ових параметара може се препознати ако сте уморни- - каже за CNN Анет Фишер, промотерка Boschovog новог система праћења.
Тада систем може упозорити возаче, препоручити паузу ако установи умор или чак реаговати смањењем брзине возила. Облик упозорења, било да је то звук, светло, успоравање или чак волан који вибрира - зависиће од жеља произвођача аутомобила, јер ће систем бити прилагођен њиховом бренду као и потрошачима.
Спасавање живота
Саобраћајне несреће широм света узрочник су преко милион изгубљених људских живота сваке године, наводи се у извештају Светске здравствене организације за 2018. годину. Употреба телефона, било да је у рукама или не, повећава ризик од судара четири пута, док слање текстуалних порука повећава ризик и до 23 пута.
-Умор је посебна тема за оне којима је вожња део професионалних обавеза-, каже Џошуа Харис, директор кампање за безбедност на путевима у Великој Британији.
- Ови возачи често су за воланом дужи временски период, а неретко упављају и масивним возилима која могу проузроковати велику штету у случају судара. Технологија игра важну улогу у тежњама да се постигне безбедност на путевима и поздрављамо развој система који побољшавају безбедност-, каже он.