ОВО МОЖЕТЕ И САМИ: Замените ФИЛТЕР ЗА ВАЗДУХ мотора, да не бисте имали много веће ТРОШКОВЕ
Паљење лампица нас упозорава на проблем.
Филтер ваздуха мотора, који се разликује од филтера кабине (клима или полен филтер), хвата чврсте честице прљавштине како оне не би доспеле у мотор.
САЧУВАЈТЕ СВОЈЕ И ЗДРАВЉЕ ВАШЕ ПОРОДИЦЕ: Дубински освежите ентеријер вашег аутомобила
ДА ЛИ ЗНАТЕ: Зашто БРЗИНОМЕРИ имају много веће МАКСИМАЛНЕ БРЗИНЕ него што аутомобили могу постићи?
ДА НЕ ПОГРЕШИТЕ ПРИ КУПОВИНИ: Како препознати половно ТАКСИ возило и тиме поштедети себе ДОДАТНИХ УЛАГАЊА?
Прљави филтер за ваздух може изазвати паљење лампице која нас упозорава да проверимо мотор и довести до разних других проблема.
Шта је филтер ваздуха мотора?
Филтер ваздуха је део израђен од целулозног папира третираног конзервансима и растварачима и савијеног у наборе, који хвата штетне загађиваче у ваздуху. Неки имају подлогу од решетке од нерђајућег челика која учвршћује филтер.
Колико често би требало да мењате филтер ваздуха мотора?
У нормалним условима вожње, већина произвођача препоручује замену сваке две године или након пређених 50.000 километара. Али то заправо зависи од услова вожње.
Проверите филтер ваздуха на сваких пређених 15.000 километара или при свакој замени моторног уља. Лагано лупите филтером за ваздух о тло како бисте отресли прашину или прљавштину. Ако уперите батеријску лампу у филтер ваздуха и светлост и даље пролази кроз њега, то значи да он и даље добро функционише. Ако вам папир у склопу филтера делује осушено, замените га.
Такође би требало да мењате филтер за ваздух барем једном годишње у случају да:
- Ваша свакодневна вожња укључује пуно стајања
- Редовно возите у врло прашњавим или песковитим условима
- Живите или радите у близини грађевинске зоне
- Живите у подручју с константно високим или ниским температурама