Ово обавезно морате да знате да бисте ПРАВИЛНО ПОКРЕНУЛИ АУТО ПО МРАЗУ!
Не "палите" мотор док не очистите сва стакла, не турирајте хладан мотор, возите опрезно и без журбе...
Са првим јутарњим мразевима, почињу и први зимски проблеми са аутомобилом. Мотор теже "пали", посебно код старијих и оних возила која нису потпуно исправна. Рано ујутру може да нас сачека и лед на стаклима.
Пре поласка, темељно очистите сва стакла, као и светла и мигавце. Опасно је кренути са замагљеним стаклима јер тиме угрожавате безбедност услед лоше видљивости.
У систему за прање ветробрана треба да се налази течност која се не леди на ниским температурама. Лед треба уклањати стругалицом, а не брисачима. Ако на то не пазите, лако можете оштетити гумене метлице брисача.
Не заборавите да очисте и спољне ретровизоре.
У првих неколико минута рада, мотор се мало загреје па из вентилационих отвора почиње да суши влагу са унутрашње стране стакала. Важно је при руци имате и мекану крпу, како бисте, по потреби, могла да обришете унутрашњу страну шофершајбне, подсећа Аутопортал.
Возите опрезно
У почетку возите опрезно и без журбе, пошто је потребно сачекати да се мотор потпуно угреје, а вентилација почне да ради пуним интензитетом.
Опрез је важан и због хладних гума, које на хладном асфалту лоше пријањају па се повећава ризик од проклизавања, код кочења и брже вожње у кривинама.
Проблем је посебно изражен ако возите са летњим гумама, па ако неким случајем до сада и нисте ставили зимске пнеуматике, сада је крајње време да то урадите - гужве код вулканизера су прошле.
Први мразеви су најопаснији, јер може да се догоди да зимска служба не стигне да поспе со на одређеној деоници, а возачи су још неспремни на зимске услове вожње.
Поледица
Поледица се често јавља на надвожњацима, у усецима, на улазима у тунеле и пределима који су ретко изложени сунцу. Наилазак на лед несмањеном брзином често значи и излетање са пута, што тешко може да спречи и најспретнији возач.
Ако се температура спусти испод нуле, треба бити опрезан чак и када је суво време, јер тада гума слабије пријања.
На крају још једном понављамо - добре зимске гуме вреде више од свега и на њима немојте штедети.
Опрезно чистите лед
Стругање леда полако постаје свакодневна рутина а притом треба бити опрезан. Користите квалитетне стругалице, лед стружите одмереним притиском, пазите да стругалицом за лед уз оквир стакла не оштетите гумене заптивке.
Лед треба уклонити темељно, јер заостале грудвице, прилепљене за стакло, могу да оштете гумену метлицу брисача.
Ни у ком случају за уклањање леда не користите врућу воду, јер стакло може да пукне.
Без турирања
Није проблематично уколико кренете и са хладним мотором, али док се не загреје на радну температуру не претерујте са бројем обртаја мотора.
То је посебно важно код мотора са турбопуњачем.
Што се мотор више загрева, број обртаја постепено можете да повећавате.
Опрезно у рикверц
Пре поласка, грејач задњег стакла по правилу не стигне потпуно да уклони влагу, па треба опрезно маневрисати у рикверц док се стакло потпуно не одмагли.
Проблем погоршавају и бочни ретровизори, који након чишћења лако могу поновно да се замагле и оросе.
Посебно је незгодно укључивање у саобраћај изласком са паркинга у рикверц, јер лоша видљивост кроз бочне прозоре отежава и повећава ризик изласка на улицу. Зато је много боље да о томе размишљате када се паркирате и да на паркинг место уђете задњим делом возила.