Ово су највећи непријатељи сваке аутомобилске гуме
Постоје три главна непријатеља аутомобилских гума: физички, спољни и људски фактор, који је уједно и најчешћи усед незнања или немара.
Уобичајени непријатељи су и: притисак надувавања, разни предмети на путу, дубина шара пнеуматика, временски услови, неодржавање, неправилно оптерећење, неприкладна брзина, итд.
Са толико непријатеља који прете гумама, готово је немогуће тачно предвидети њихов век трајања. Ако се правилно не одржавају, гуме ће се брже трошити и оштетити, а можда ће и постати небезбедне за вожњу.
Физички фактор
Овдје додатна појашњења нису потребна, с обзиром на то да се ова категорија односи на све врсте механичких оштећења.
Људски фактор
Нередовна контрола истрошености и оштећења пнеуматика.
Неодржавање исправне вредности притиска у пнеуматицима: премало надувани или пренадувани пнеуматици.
Поновно надувавање пнеуматика након вожње са празним или јако издуваним пнеуматиком.
Нередовна контрола дубине газећег слоја.
Пнеуматици нису замењени након досезања прописане минималне дубине газећег слоја.
Коришћење резервног точка различитих димензија при брзинама већим од 50 км/х.
Непримећивање промена у динамичким перформансама, као што су: губитак притиска, бука или вибрације.
Комбиновање различитих врста пнеуматика.
Пнеуматик није одмах прегледан након снажног ударца.
Приликом замене пнеуматика без унутрашње гуме (tubeless) није замењен вентил пнеуматика.
Поправке пнеуматика се обављају код куће уместо код вулканизера.
Привремена решења сматрате трајним решењима.
Коришћење пнеуматика на оштећеним, искривљеним фелнама.
Коришћење точкова и фелни неусклађених димензија.
Пнеуматици се не балансирају након постављања или замене.
Постављање пнеуматика чија ознака брзине и индекс оптерећења нису најмање једнаки или већи од оних пнеуматика које је произвођач фабрички поставио на возило.
Коришћење летњих пнеуматика по хладном, зимском времену.
Неправилно складиштење и ротација пнеуматика.
Спољни фактор
Овде убрајамо екстремне температуре и временске услове као што су киша, лед и снег. У њих се могу уврстити и уље и маст.