ПАРКИНГ КАМЕРА: Колико је заиста НЕОПХОДНА, које су цене, уградња, све што треба да ЗНАТЕ ПРЕ КУПОВИНЕ
И најискуснијем возачу добро дође помоћ у виду рикверц камере када се паркира уназад на незгодно место са ниским препрекама које је тешко уочити. Нарочито ноћу.
Паркинг сензори у многим ситуацијама једноставно нису од скоро никакве помоћи. Они имају своја ограничења колико год квалитетни били. Зато камера која приказује слику иза аута представља неупоредиво већу помоћ. Притом напредније камере могу да имају разне додатне функције које на први поглед не делују важно, све док вам не затребају.
ОВО ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Чему служи линија на спољашњем ретровизору вашег аутомобила?
МРТВИ УГЛОВИ: Ево како да уз помоћ малог тренинга НАЈБОЉЕ УОЧИТЕ друга возила (ВИДЕО)
ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ НА ОВЕ ТАЧКЕ И ПАРКИРАЈТЕ БЕЗ СТРЕСА! Јако користан савет за паркирање на УСКОМ ПРОСТОРУ (ФОТО ВИДЕО)
Главна питања - где купити, коју камеру, како уградити…?
Претраживали смо, упоређивали и распитивали се и код просечних возача и код људи који се тиме баве (продавци, сервиси, ауто-електичари). Закључили смо да је немогуће дати конкретан одговор - понуда је заиста велика, па се многи возачи изгубе у мору информација. На крају уграде оно што је најјефтиније или најдоступније или слепо послушају препоруку некога ко је већ уградио рикверц камеру.
Поручиш из Кине, уградиш сам и то је то?
Сви знамо да са неколико кинеских најпознатијих интернет сајтова може да се поручи буквално било какав производ. Понуда је заиста велика, цене ниске, али остају потенцијални проблеми као што су добијање неисправног или некомпатибилног уређаја, камере и дисплеја чији квалитет не одговара ономе што је обећано, генерално лош квалитет, итд. Дакле, са поручивањем из Кине можете да прођете супер, а можете и озбиљно да се опечете. Корона је у неким случајевима додатно закомпликовала причу по питању испоруке, рекламација и слично. У сваком случају, проверите какво је тренутно стање, па сами донесите одлуку.
Колико кошта паркинг/рикверц камера?
Уградња рикверц камере може да кошта од само нпр. 1.500 динара, па све до неколико стотина евра. Све зависи од више ствари:
- да ли купујете код нас или поручујете из Кине
- да ли уграђујете сами или у сервису
- да ли већ имате уграђен афтермаркет Андроид мултимедијални систем - односно, да ли само додајете камеру на постојећу мултимедију или купујете и уграђујете у пакету и камеру и уређај на коме ће да се приказује слика (мултимедија, ретровизор, портабл екран)
Ту су и разни други фактори. Подсећамо да може посебно да се купи само камера која се повезује на неки уређај који возач такође може посебно да купи или га већ има, а може да се купи и све у комплету.
Да ли уз рикверц камеру обавезно иду и паркинг сензори?
Не - али многи пакети у продаји садрже и камеру и паркинг сензоре.
Како се уграђује рикверц камера?
На YouTube можете да нађете много објашњења и упутстава, и на енглеском и на српском. Зато је боље да испратите упутство које сте добили уз производ, а да пре тога потражите и видео упутство на интернету – конкретно за уређај који сте купили или за ауто који имате. Многима је ипак најбоља опција да уградњу препусте професионалцима. Уградња углавном није компликована, али мале грешке или недовољно познавање „материје“ могу да направе више штете него користи. Постоје и „бежични“ уређаји, који наравно имају жице, само камера није каблом спојена са екраном на којем се приказује слика.
Како рикверц камера ради по мраку?
Рикверц светло у неким ситуацијама једноставно неће бити довољно да би рикверц камера обезбедила корисну слику, па се саветује да камера обавезно има своје ЛЕД осветљење.
На чему возач може да гледа слику са рикверц камере?
Постоји више опција:
- афтермаркет мултимедија
- посебан ретровизор који има интегрисан дисплеј на којем се приказује слика са камере. Овај ретровизор се ставља преко постојећег ретровизора или уместо њега, понаша се као класичан ретровизор при уобичајној вожњи, а када се мењач убаци у рикверц, на њему се појави слика са рикверц камере
- мали екран који може да се постави било где у кабини и који служи искључиво да приказује слику са рикверц камере. Углавном представља најјефтинију опцију. Може да се залепи или на неки други начин фиксира где год возач жели.
Може ли камера да се споји са фабричким мултимедијалним системом?
Зависи од случаја до случаја, а и када је то могуће, доводи се у питање исплативост, нарочито када су у питању старији аутомобили. Разговарали смо са једним од замослених у компанији која се бави уградњом мултимедија и рикверц камерама, који нам је објаснио разне ствари у вези уградње рикверц камере. Преносимо само део разговора, пошто је читава тема много комплекснија: „Често људи траже да се афтермаркет задња камера повеже са фабричким уређајем. То су углавном уређаји без оперативног система и уређаји који раде са неким својим стандардима, да се тако изразимо, нарочито комуникацијским, односно конекторским, тако да углавном на фабричке уређаје није могуће додавати камеру тако једноставно као на мултимедију или на неке афтермаркет системе.
Један од проблема код старијих аутомобила је то што је струја константно 12 В и то иде на такав начин да се паљењем рикверц светла мултимедији шаље информација да је ауто у рикверцу и она тада сама активира рикверц мод. То је систем који је раније функционисао и то су људи тако упамтили. Међутим, код новијих аутомобила који имају ЦАН комуникацију, то више не иде са рикверц светла, већ са саме мултимедије. Дешава се и да људи који сами повежу камеру дођу у следећу ситуацију. Камера функционише док је ауто на контакту, али чим стартују мотор поквари се слика или престане да пушта слику. То се дешава из разлога што углавном камеру повезују на напајање рикверц светла. Оно има 12 В који су потребни за рад камере док је ауто на контакту, али кад се стартује мотор та волтажа пада. То људима обично звучи чудно, али она падне нпр. на 9 волти. То је случај код возила VW групације. Углавном, толико нижи напон није довољан за рад камере, па она или прекида или трепери или се потпуно угаси. Чим се угаси мотор, враћа се 12 волти и камера може да ради. То је најчешћи проблем који људи имају код повезивања камере.
И коначно долазимо до фабричке мултимедије – може ли онда да се повеже са накнадно купљеном камером?
Већи број фирми који се бави овим послом не раде уградњу камера на фабричке мултимедије. Овај одговор представља изненађење и за нас, али убрзо сазнајемо разлог:
„Сваки од произвођача аутомобила ради по неком свом стандарду, па долази до разлике у броју каблова, тј. жица које треба да се споје, затим на том фабричком уређају мора да постоји и опција за рикверц камеру, а на неким уређајима та опција може да се активира, док на некима не може, понекад су потребни посебни адаптери или конвертери што повећава трошкове...
Практично се више исплати да се избаци фабрички уређај и да се угради нови мултимедијални систем и повеже са рикверц камером или са више њих.“