ПЛОБЛЕМ СА ШОФЕРКОМ: Ево када је поправка могућа и колико ће вас коштати
Важно је брзо реаговати, што се пре дође на поправку - поправка ће бити успешнија.
Стиже зима, што значи да ће по путу бити више каменчића из ударних рупа које се шире, али и ризле коју посипају камиони зимске службе. Аутоматски расте шанса да се нешто од тога „лансира“ испод точкова и оштети некоме ветробран.
О замени ветробрана недавно смо писали у тексту: Колико кошта замена ветробрана (шофершајбне), а сада смо поново разговарали са Милом Јокићем, шефом сервиса Carglass у Београду, како бисмо сазнали у којим случајевима шофершајбна може да се поправи.
Кренимо редом, са питањима која углавном највише интересују возаче.
Колико кошта репарација ветробрана?
Репарација шофершајбне кошта у просеку од 3.000 до 5.500 динара - зависи од врсте и величине оштећења, као и од тога где је радите.
Колика је гаранција на репарацију?
Пре одлуке где ћете радити репарацију распитајте се каква је и колика гаранција. Неки сервиси дају трајну гаранцију да поправљено оштећење никада неће наставити да се шири.
НЕМОГУЋЕ: За сваки продати аутомобил биће на губитку 20.000 долара?!
СТВОРЕН ЗА ПРЕСРЕТАЊЕ: Ако вас он јури, стиже вас гарантовано
Да ли ће оштећење након репарације моћи да се примети?
Зависи од врсте и величине оштећења, као и времена након којег се репарира. Нека оштећења могу да се поправе тако да постану потпуно невидљива, а другима видљивост може да се смањи до 50%.
Зато је важно брзо реаговати. Што пре се дође на поправку, поправка ће бити успешнија – наравно, у зависности од врсте и степена оштећења.
Заштитите оштећење од прљавштине чим га приметите!
Веома је важно да се оштећење што пре заштити од уласка прљавштине или влаге. Можете преко њега да залепите селотејп или нешто слично.
Све док је оштећење чисто, естетски ће много боље испасти након репарације. Уколико дође до оштећења и ви користите брисаче који практично трљају прљавштину преко оштећења, већа је могућност да ће нечистоће и влага ући у дубину оштећења, а то после не може да се извуче.
Зашто је важно што пре реаговати?
Зато што стакло трпи нагле промене температуре, а то може да доведе до ширења оштећења и то не само до те мере да поправка није могућа, већ може доћи дотле да је неопходна замена шофершајбне.
Дакле, што пре се реагује, мања је могућност за настанак озбиљнијих трошкова.
Када је оштећење превелико за поправку?
Репарација се ради само уколико оштећење није веће од кованице од 20 динара. Наравно, ту су и други фактори, као што су врста оштећења, старост (пре колико времена је настало), место на ветробрану...
Коју врсту оштећења је најтеже поправити?
Оштећења су према облику добила називе:
- Кравље око - кругЗвезда - оштећење са више кракова
- Брк - тачкица са две мале линије лево и десноТачка
Најтеже је поправити звезду, зато што све те линијице (кракови) морају да се попуне. Узалуд се ради ако се попуни 9 од 10 линија - та једна може да настави да се шири и сав труд је узалуд.
Да ли је свеједно где се оштећење налази?
Репарација се углавном не ради уколико је оштећење у видном пољу возача. У неким сервисима је раде ако је оштећење мање од нпр. 10 милиметара.
Такође се не поправља уколико се налази у зони кроз коју „гледа“ камера система АДАС, односно у горњем делу ветробрана, код ретровизора.
Није препоручљиво поправљати ни оштећења која се налазе на ивици ветробрана, пошто је стакло ту најосетљивије.
Може ли да се поправи линијско оштећење?
Може, али линијска оштећења су врло проблематична. Стога у неким сервисима уопште не препоручују њихову поправку, нарочито уколико су у видном пољу возача.
Могућност и исплативост поправке зависе од дужине линије и места на којем се појавила.
Како се ради репарација ветробрана?
Технолози праве специјалну смешу (смолу), која се посебним алатом под притиском убацује у оштећење, УВ лампом се третира смола и затим се обавља полирање. Процедура траје око 30 минута, обично и мање.
Шта најчешће изазива оштећења?
Каменчићи и ризла која се зими посипа по путу - они су узрок у 99,9% случајева. Излете испод точкова камиона или аута и оштете ветробран.