Плуг-ин хибриди ипак нису еколошки
Интересантно...
Немачка аутомобилска асоцијација (АДАЦ) тестирала је плуг ин хибридна возила и дошла до закључка да ствари баш и нису такве како на први поглед делују.
Да плуг ин хибриди нису баш савршени компромис између електричног аутомобила и аутомобила са мотором са унутрашњим сагоревањем показало је истраживање немачког АДАЦ–а.
Поједини плуг ин хибриди произведу знатно више ЦО2 од класичних хибрида као и аутомобила са мотором СУС и то је случај и када се редовно пуни и вози на електричну енергију.
За време епидемије скочила продаја луксузних аутомобила
НИСУ СЕ РАСИПАЛИ: Ево где су све Немци штедели на новом Голфу
КАО ДА ЋЕ ПОЛЕТЕТИ: Нови МЕКЛАРЕН изгледа као бетмобил - одушевиће вас овај ДЕТАЉ на њему (ВИДЕО)
АДАЦ је тестирао 10 плуг ин хибрида и упоредио их је са класичним верзијама тих аутомобила. У обзир је узета емисиј ЦО2 који излази из ауспуха СУС и ЦО2 емисија електричног аутомобила који је напуњен.
Од 10 тестираних само се 3 показало штедљивим и мање штетним по околину, док је четири показало да су еколошки само када се вози на струју, док су три још већи загађивачи ЦО2 како год их возили.
Најбоље су на тестирању прошли Волво XC40 Т5, Peugeot 508 SW 1.6 Hybrid и Мерцедес ГЛЕ де, док су апсолутно подбацили Мерцедес Б-класе, BMW серије 3 и X5 у плуг ин хибридним верзијама.
Комплетне резултате АДАЦ–овог теста можете видети на слици испод, а као што тамо стоји мања емисија ЦО2 у односу на класичан модел исказана је у позитивним процентима.
У негативним су приказане вредности лошије у односу на класичне моделе, док је тамно сивом бојом показан однос плуг ин хибрида и СУС када се плуг ин уопште не пуни струјом.
Светло сивом бојом означен је однос у ком плуг ин хибрид 50 одсто пута пређе на електрични погон, а жутом када пређе 80 одсто пута.
АДАЦ није био потпуно правичан при овим поређенима јер су већина плуг ин хибрида били веће снаге од друге стране, рецимо BMW 330е има 292 КС, а 320д само 190, а Peugeot 508 у хибридној верзији има 225 КС, док у бензинској 181 КС.