ПОПРАВКА СКУПЉА ОД АУТОМОБИЛА: Ово су 6 најскупљих кварова, а ЈАКО СУ ВАЖНИ за само функционисање возила
Ноћна мора власника.
Кључ је у редовном одржавању и сервисирању, али има и оних кварова на које власник никако не може да утиче својим понашањем и возачким навикама.
ОПРЕЗА НИКАД ДОСТА: Куповао половњака у немачкој преко огласа, па остао и без пара и без кола
КАТАСТРОФАЛНО: Тркали су се на прометној улици и настрадала је девојчица
НЕВЕРОВАТНА ХОНДИНА КРЕАЦИЈА: Да ли то електрични тротинети имају конкуренцију? (ВИДЕО)
Већина кварова на аутомобилима, били они најновији модели или нешто старији половњаци, може се избећи редовним одржавањем и сервисирањем. Ту можда и не стоји она тврдња, која се релативно често може чути, да је некада много једноставније било имати аутомобил, јер је сам возач мање кварове могао да поправи помоћу основног приручног алата.
Без обзира на то колико аутомобил био нов или стар, ако је редовно одржаван, свом власнику може да уштеди доста новца. Има, међутим, и оних кварова на које власник никако не може да утиче својим понашањем и возачким навикама. Било какви да су, ово су дефинитивно неки од најскупљих кварова који могу да задесе власнике аутомобила.
Мотор
Хаварија мотора је ноћна мора сваког власника аутомобила, без обзира на то да ли вози старији и јефтинији или новији и скупљи ауто. У позадини оваквог проблема, у случају неодговарајућег одржавања често се налази зупчасти каиш.
Ако се не мења на време, његово пуцање може да изазове познати хорор сценарио - ударање клипова у вентиле. То може да доведе и до других оштећења, између осталог и клипова и саме главе мотора. Уколико се ово догоди, власник може рачунати са више од 1.000 евра штете у старту.
То у пракси значи да је понекада можда исплативије и једноставније заменити цео мотор. Наравно, овде се мисли на коришћени, половни мотор, пошто би у супротном поправка могла коштати и више од вредности целог возила, у зависности од његове старости.
Мењач
Аутоматски мењачи су некада били реткост, али су данас свакодневица све већег броја власника аутомобила. Постоји неколико врста од класичних, ЦВТ (Continuously Вариабле Transmission - непрекидно променљиви пренос), па до брзих софистицираних мењача са двоструким квачилом (ДЦТ, ПДК, ЕДЦ).
Осим једноставније и комотније употребе у вожњи, за све њих заједничка је једна особина: ако дође до озбиљних проблема, поправка је изузетно скупа (оквирно 1.000 евра и више), а понекада и није могућа. Тада је једино решење замена целог система преноса, што је како у случају репарираног, тако и у случаји новог аутоматског мењача много, много пута скупље.
Иначе, узроци квара аутоматског мењача често леже у недовољној количини уља у мењачу, односно његовој нередовној промени, као и уласку металних струготина у сами склоп. Проблем је, дакле, понајвише у нередовном сервисирању.
Диференцијал
Диференцијал, чија је задак да омогући окретање точкова на истој осовини различитим брзинама, баш као и већ споменути делови, за нормално функционирање захтева одговарајуће подмазивање. То значи да је кључ за миран сан у највећем броју случајева и овде редовно сервисирање, односно замена уља у прописаним интервалима. Па и чешће, посебно ако се ради о службеним возилима.
У супротном, ако поправка није могућа, власник има ту несрећу да ништа одговарајуће не може да нађе на аутоотпаду, биће осуђен на куповину новог диференцијала, што је износ, у зависности од модела, од минимум три до четири хиљаде евра.
Клима
Ако је проблем код клима уређаја један од оних стандардних и очекиваних, као што је недовољан ниво уља или гаса у систему, што се догађа с временом и експлоатацијом, решење је релативно једноставно и финансијски прихватљиво.
Провера притиска, извлачење остатака старих течности и допуна новим, као и замена филтера и дезинфекција довољни су у већини случајева.
Међутим, ако дође до већих проблема, као што је потпуно зачепљење система, у најтежем случају биће нужна комплетна замена компресора, а таква операција може да стаје и више од 1.000 - 1.500 евра.
Ваздушни јастуци
За разлику од претходних примера, ваздушни јастук не зависи од редовног одржавања и неће се покварити сам од себе, али потреба за његовом заменом свакако спада међу најскупље издатке са којима власник аутомобила може да се суочи. Јастуке, свакако, треба заменити новима ако је, на било који начин, дошло до активирања оригиналних.
Ако је аутомобил учествовао у саобраћајној несрећи, и при томе не рачунамо остале делове који су евентуално у њој оштећени или уништени, већ само ербег/-ове, само њихова замена може изазвати поприличну главобољу.
Овај део се никада не мења сам, него ту треба урачунати и делове система или целу арматуру, сензоре и управљачку јединицу, што такође не износи мање од једне, а може порасти и на више хиљада евра.
Темпомат
Савремени аутомобили пуни су различитих система помоћи возачу, какав је радар за одржавање безбедне удаљености од возила испред, односно темпомат. То, међутим, не значи да су они имуни на опасне ситуације у саобраћају, па им се тако може догодити да их оштетите већ при малим брзинама на паркингу, а поправка у таквим случајевима обично није могућа.
Осим тога, баш као што је то случај и код ваздушних јастука, замена темпомата у неким случајевима није могућа, већ са собом, у зависности од марке и моделе, повлачи и посебне држаче, маскице, управљачку електронику… Зато није реткост да овакви захвати новчаник власника лако могу да олакшају коју хиљаду евра.