ПОСЛЕ ПРОМЕНА ПРИ РЕГИСТРАЦИЈИ АУТА: Поставља се важно питање - Да ли ћемо увозити аутомобиле којих ЕУ жели да се реши?
Најављени попусти за регистрацију моторних возила, према кубицима и годинама, обрадовали су возаче.
Међутим, увозници упозоравају да би то могло да подстакне увоз загађивача, којих у Европској унији желе да се ослободе, пише РТС.
Ако је просечна старост возила у Србији око 17 година, изгледа да је законодавац обухватио највећу популацију и баш њој дао највећи попуст.
"Велики аутомобили јесу велики луксуз и носе већи степен сигурности, али морамо да тежимо да купујемо нове аутомобиле с обзиром на високу просечну старост нашег садашњег возног парка", каже аутомобилски експерт Милан Божовић.
Међутим, увозници сматрају да се овим отвара пандорина кутија јер баш аутомобили од 10 до 20 година старости јесу и њајвећи загађивачи.
"Ова категорија возила спада у групу највећих загађивача и у свету се такви загађивачи кажњавају, а у овом случају ова мера је подржавајућа", истиче Александра Граовац из Удружења увозника нових возила.
Међутим, у међувремену се ситуација у аутосвету обрнула 100 одсто. Прекинут је рад многих фабрика због чипова из Кине, недостатка магнезијума и због преласка са мотора дизел и безин на струју, које такође има за сада мало.
Неки произвођачи више и неће избацивати моделе на бензин и дизел и директно иду ка струји.