ПОСЛЕ СЛАБЕ ПРОДАЈЕ ГОЛФА 8 ИЗ ФОЛКСВАГЕНА СЕ ЧУЈУ ТРАЧЕВИ... Ево шта се дешава са "деветком"
Електрификација, криза, Еуро 7 норме. Много је питања која “висе над главом” наредне генерације најпопуларнијег хечбека у Европи.
Нема никакве тајне да осма генерација Голфа нема ни близу тако добру продају као што је то био случај са претходником. Разлога има доста, од проблема са софтвером на почетку каријере, преко кризе око полупроводника и корона вируса, па све до навале СУВ модела.
Дакле, сигурно је да ни управа Volkswagena није задовољна продајом “осмице”, али је чињеница је пред овим моделом велики број изазова. Нове гласине које стижу из Немачке упућују на то да у Волфзбургу одавно размишљају на тему Голфа 9…
Упркос свим проблемима Голф је и прошле године био најпродаванији аутомобил у Европи, са више од 312.000 регистрација. Интересантно је да је готово 134.000 завршило у Немачкој, што довољно говори о томе колики је стуб продаје тог аутомобила управо домаће тржиште.
Ове године, нема шансе да ће Голф пребацити више од 300.000 регистрација на Старом континенту, што ће само представљати још већи притисак на овај хечбек. У септембру је немачки ас имао мање од 18.000 регистрација, тако да је далеко од прошлогодишњих резултата. Према актуелним плановима Volkswagena, нова генерација Голфа која ће заменити „осмицу“ требало би да се нађе на тржишту 2026. године.
Но, то ће бити нова итерација само у прес саопштењима опскрбљеним маркетиншким флоскулама. Гласине из Немачке кажу да Volkswagen суштински више нема намеру да улаже велики новац у развој наредног Голфа.
Заправо, примениће рецепт из недавне прошлости када је шеста генерација Голфа наследила пету. Заправо, то би се пре могло назвати дубинском рестилизацијом једног модела, него потпуно новим аутомобилом. Тако се очекује да се иста ствар десити и са “осмицом” и “деветком”.
Дакле, мало промене изгледа, иста платформа, и другачија палета мотора. Највероватније ће се идући Голф ослањати само на плуг-ин хибридне погонске склопове. Подсетимо, ново издање оваквих прикључних хибрида Volkswagena стиже 2023. године и имаће домет од 100 км у ЕВ режиму вожње.
Уколико се испрати животни циклус од седам година, онда ће Голф 9 нестати са тржишта 2033. године. Како је Европска комисија предложила забрану продаје аутомобила са СУС мотором 2035. године, и ако се са тим заиста сложе и земље чланице ЕУ, онда је сасвим извесно да десету генерацију Голфа сигурно нећемо видети. Неки ће се радовати, а неки ће и плакати, поготово због чињенице да ће га наследити електрични модел – по свему судећи друга итерација возила ИД, преноси АутоРепублика.