Посрнуло и највеће европско тржиште аутомобила – продаја смањена за 60%
Последица кризе.
У Немачкој је у априлу продато 120.840 нових аутомобила.
Немачке власти су дозволиле да продајни ауто-салони у тој земљи поново почну са радом 20. априла, па је пад новорегистрованих возила донекле амортизован и износи 61 проценат, пише Autonews Еуропе.
То је ипак знато бољи резултат од оног који је, рецимо, забележен у Великој Британији, где је у априлу испоручено свега 4.321 ново возило уз пад од чак 97,3%, док је у Италији продаја смањена за 98%, а у Француској за 72 одсто.
Све ауто-компаније на немачком тржишту уписале су негативан скор када је реч о броју продатих аутомобила - осим Тесле. Овај амерички произвођач електричних возила са 635 испоручених аутомобила забележио је раст од 10% у априлу у односу на исти месец 2019. године.
С обзиром да Тесла своја возила углавном продаје online, ту компанију је најмање погодило затварање продајних салона у Немачкој.
Када је реч о осталим брендовима, Опел је уписао пад од 73%, Мерцедес је имао мању продају за 71%, а Volkswagen за 64%. BMW је у Немачкој у априлу забележио пад од 50%, Hyundai 69%, а Хонда 73 одсто.
Форд је продао за 62% мање возила него у истом месецу 2019, Мазда је уписала пад од 75 одсто, а Смарт "минус" од чак 94,1%.
Како наводе стручњаци, поновно отварање салона у последњој декади априла није значајно поправило продајне резултате јер је у Немачкој тражња за новим аутомобилима генерално у паду током епидемије коронавируса, с обзиром на економску неизвесност која ту земљу, као и читав свет, очекује након окончања ванредних мера.