ПОЗНАТИ СВИ ДЕТАЉИ: Држава даје 2.100 евра за старе дизелаше
Која годишта долазе у обзир, кад је конкурс, а кад исплата?
Сви који возе дизелаше са мотором Еуро 1, 2 или 3, и желе да га замене еколошки прихватљивијим возилом, могу свој ауто да дају на рециклажу, а од државе ће добити новчану помоћ од 2.100 евра и то за куповину возила са мотором Евро 6.
ЗА МЛАДЕ ЉУБИТЕЉЕ ДВОТОЧКАША: Представљен Зонгсхен Yomi 125 (ВИДЕО)
ВЕЛИКА ПРОМЕНА У ЗАКОНУ: Ко ће преузимати новац од казни?
ОВДЕ ГРЕШИ ВЕЋИНА ВОЗАЧА: Због овога се може озбиљно оштетити мењач
И све то од 1. јануара 2024. године када ће и почети исплата субвенција за замену 144.000 дизел возила са старим моторима.
Конкурс ће бити расписан током ове године, а већ у октобру би требало да буду усвојени и сви критеријуми, и за грађане и за рециклажне центре. Практично, на јесен ће бити позната цела процедура, а онда би до краја јесени, најкасније крајем новембра, требало очекивати и јавни позив и пријављивање грађана.
Процедура за ову врсту помоћи државе је већ сада прилично јасна. Власник старо возило предаје држави, која ће га рециклирати у складу са свим прописима.
Грађани могу да купе половни или нови ауто. Практично, биће могуће купити аутомобил који није старији од 1. јануара 2015. године и који мора да има Еуро 6 мотор.
Тако ће ваш, на пример, половни Голф или Peugeot произведен 2016. године, уместо 11.000 евра, коштати 2.100 евра мање, под условом да држави на рециклажу дате старог дизелаша.
Иначе, возила са стандардом Еуро 1 производила су се у периоду од 1992. до 1993. године. Она са Еуро 2 мотором имају почетну годину производње 1996. а Еуро 3 од 2000. године.
Реч је о мери из плана државе за смањење загађења ваздуха који је усвојила Влада Србије на предлог Министарства за заштиту животне средине.
У Србији има 2,8 милиона аутомобила, док их је 2012. године било 1,8 милиона, што значи да је за нешто више од 10 година регистровано милион нових возила.
Половни аутомобили несумњиво предњаче. Од 2,8 милиона, 560.000 је возила са старим моторима, Еуро 1, Еуро 2 или Еуро 3, а то су највећи загађивачи.
- Зато смо предвидели да од 1. јануара 2024. године, укупно 102 милиона евра уложимо у замену 140.000 дизел возила. Држава даје субвенцију од 2.100 евра за замену путничког аута, 2.500 евра за лака теретна возила и 2.900 евра за аутобусе - рекао је недавно министар Горан Весић.