ПРАВЕДНИЈА НАПЛАТНА РАМПА ИЛИ ХАРАЧ? Воази у Европи ће плаћати вињете по пређеном километру
Циљ нових правила је чистији транспорт, односно кажњавање возача који више загађују, а главна "мета" су камиони и аутобуси.
Европски парламент је одобрио увођење једнодневних вињета које се базирају на удаљености, односно стварно пређеним километрима. Посланици су дали зелено светло споразуму с владама ЕУ о дефинисању накнада које државе чланице могу наметнути камионима, аутобусима, комбијима и путничким аутомобилима који користе саобраћајнице трансевропске мреже.
Циљ нових правила је чистији транспорт, односно кажњавање возача који више загађују, а главна "мета" су камиони и аутобуси. Дакле, већа емисија ЦО2 значи и већу цену вињете, док ће хибридним, а посебно електричним возилима накнаде бити значајно смањене, преноси Јутарњи.хр. Према новим правилима, вињете ће важити један, седам или десет дана.
Државе чланице имаће две године да се припреме за примену нових правила. Међутим, државе ће и даље моћи да задрже своје вињете за одређене делове ове мреже, ако могу да докажу да би нови начин наплате био несразмеран очекиваном приходу.
Важно је напоменути да Европски парламент неће присилити државе чланице да наплаћују вињете по емисији ЦО2 на њиховим путевима, али ако се државе одлуче на то, мораће да следе правила ЕУ. То значи да се одлука Европског парламента сматра препоруком коју свака држава чланица може да прихвати или одбаци.