ОВО СУ МНОГИ ВОЗАЧИ ЗАБОРАВИЛИ: Чему служи зауставна трака и како спречити удесе у истој?
Неопходно је предузети све мере безбедности, јер брзине на ауто-путу не остављају велику шансу за преживљавање.
У просеку, петоро људи годишње погине приликом налетања на возило које се налази у зауставној траци. Кампања "Не блокирај зауставну, не заустављај живот", коју су покренули "Путеви Србије", жели да утиче на свест возача о значају и употреби зауставне траке.
ВОЗАЧИ, ОПРЕЗ: Одмах угасите мотор ако вам се упали ОВА ЛАМПИЦА, последице могу бити кобне (ФОТО)
ВОЗАЧИ, БУДИТЕ ОПРЕЗНИ: Непознавање овог саобраћајног знака може вас скупо коштати (ФОТО)
ЗЕВАТЕ ЗА ВОЛАНОМ? Пазите, можете бити снимљени - ево о чему се ради
У зауставну траку се стаје само услед квара возила, ако возачу позли и услед лоших временских услова. У том случају неопходно је предузети све мере безбедности, јер брзине на ауто-путу не остављају велику шансу за преживљавање.
Кампањом "Не блоикирај зауставну, не заустављај живот" се указује да зауставна трака није "паркинг" где се стаје да би се "телефонирало или се ноге протегле". У Србији је последњих година покренуто неколико кампања, које су дале добре резултате, наводи ТВ Прва.
- Имамо 2500 повређених мање него прошле године и 70 погинулих мање него прошле године у првих девет месеци. То говори да заједничком синергијом морамо да дођемо до још повољнијег стања - каже начелник Управе саобраћајне полиције, Славиша Лакићевић.
Ауто-путеви јесу најбезбеднији путеви, али се грешке на њима најскупље плаћају. У Србији ће ове године бити изграђено нових 80 км ауто-путева и брзих саобраћајница, и започети изградња нових 325, изјавио је министар грађевинарства Горан Весић.
Он је додао да је неминовно да се уз толики број километара појави питање безбедности. Осим високих казна, битно је радити и на подизању свести грађана.
- Што се мене тиче ја мислим да ниједна казна коју полиција пропише није довољно велика, јер мислим да је увек боље сачувати људски живот, а казне су ту да се неки, који не могу на други начин, науче реду - сматра Весић.
За поправку уништених саобраћајних знакова Србија годишње одваја преко милион евра.
- За те паре можемо да уредимо 40 зона школа или да урадимо 15 семафоризованих раскрсница или да обновимо 8 км обичног пута и мислим да је много боље да те паре употребимо за те ствари, него да поправљамо знаке који су већ једном постављени - објашњава министар Весић.
Управо због тога је покренута и кампања "Не уништавај саобраћајни знак – знак значи живот". Недостатак саобраћајних знакова може довести до саобраћајне незгоде са смртним исходом.