Пре 15 година БУГАТИ ВЕЈРОН је пробио магичну баријеру од 400 КМ/Х (ВИДЕО)
Занимљиво...
Veryon је 2005. постао први продукцијски аутомобил који је оборио овај брзински рекорд.
Тог априлског дана пре петнаест година тест возач Uwe Новацки сео је у Veyron 16.4 и исписао нову страницу у историји Bugattija, али и аутомобилизма.
Серијски Bugatti Veyron за погон је користио 8.0-литарски W16 са четири турбо пуњача, 1.001 коњском снагом и 1.250 Нм. Био је то уједно и први серијски модел који је располагао мотором од преко 1.000 "коња".
Ево који модел је Енцо Ферари чувао само за одабране купце
Снага се преносила на сва 4 точка путем 7-брзинског аутоматизованог мењача са дуплим квачилом.
Veyron 16.4 је из места до стотке стизао за 2,5 с, док му је за брзину од 200 км/х требало 7,3 с, а за 300 на сат 16,7 секунди.
Први циљ је био да се пробије баријера од 400 км/х за "цивилне" продукцијске аутомобиле, а други да се надмаши легендарни тркачки Porsche 917 који је забележио брзину од 406 км/х.
Uwe Новацки је успео да оствари оба циља, с обзиром да је у једном тренутку возио чак 411 км/х! Ипак, званично је забележена брзина од 407 км/х, јер су се приликом мерења узимали у обзир резултати вожње у једном, а затим и у супротном смеру.
Bugatti Veyron је у годинама које су уследиле забележио нове рекорде.
У јуну 2010. године Veyron 16.4 Супер Спорт са 1.200 КС је достигао брзину од 431 км/х, а у априли 2013. је Veyron 16.4 Гранд Спорт Vitesse са 408,84 км/х постао најбржи продукцијски роудстер на свету.