ПРЕТИ ИМ ТРЖИШНИ НОКАУТ: Електрични аутомобили са Запада пред тешким изазовом - КИНЕЗИ ДОЛАЗЕ!
Европски гиганти, чувајте се.
Према аналитичарима највеће швајцарске банке УБС Гроуп АГ, западни произвођачи аутомобила изгубиће чак петину свог глобалног тржишног удела због раста продаје кинеских електричних возила која су јефтинија у производњи.
ВОЗАЧИ, ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Измене Закона у саобраћају усвојене у Скупштини
НЕВЕРОВАТНО: Тесла има производ за који ни Илон Маск не зна (ФОТО)
МОЋНА ФАНТАЗИЈА: Нови Мерцедес-АМГ А45 имаће преко 400 "коња" (ФОТО)
Та возила су на крају јефтинија и у салонима, а то ће свакако имати утицаја и на купце. Предвођени гигантом BYD, kineski произвођачи аутомобила готово ће удвостручити свој удео на глобалном аутомобилском тржишту на чак 33 посто до 2030, написали су аналитичари УБС Патрицк Hummel и Паула Гонг у извештају који су објавили 31. августа.
Извештај је објавио Блоомберг, а у њему се посебно наглашава да ће у опасности бити европски произвођачи попут Volkswagena и Renaulta, који ће морати да се изборе са агресивном конкуренцијом.
Углавном се као разлог за раст кинеских марки спомиње цена аутомобила која је нижа и до 10.000 евра у поређењу са сличним електричним аутомобилима европских или америчких произвођача.
Међутим, то није једини разлог. Највећи кинески произвођач BYD има 600.000 запослених радника, укључујући 90.000 инжењера.
BYD, који такође производи батерије и полупроводнике, упркос нижим ценама има и веће профитне марже - чак и од Тесле, која је пример добре пословне избалансираности.