КЛИМА У КОЛИМА ВАМ СМРДИ ИЛИ ДУВА ТОПАО ВАЗДУХ? Ово је знак да хитно посетите сервисера - гљивице могу направити озбиљан проблем!
Непријатни мириси, слабије хлађење, необични звукови… То су симптоми које не треба да занемарите када је реч о раду клима-уређаја у возилу.
Врели дани не јењавају, а самим тим и константна употреба клима-уређаја у возилима. Последње што желите јесте да се током ових дана прекомерно знојите у кабини и будете нервозни за воланом.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/08/30/voznja_na_krovu.jpg?itok=JsOq_TY-)
ДОКАЖИ МИ ДА МЕ ВОЛИШ: Везао жену за кров како би утврдио снагу њене љубави (ВИДЕО)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/386616/profimedia-0372977555.jpg?itok=8NWooeQa)
ДА ЛИ ЋЕ УПАЛИТИ? Поруком на аутомобилу покушао да уразуми комшије (ФОТО)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/07/09/profimedia-0076888041.jpg?itok=soT_qHwE)
РЕШИТЕ СЕ НЕПОТРЕБНИХ СТВАРИ ИЗ АУТОМОБИЛА: Ево колико додатних 100 кг терета повећава потрошњу горива
Да вас тотални квар климе не би изненадио, не игноришите ако је клима почела да ради слабије, или се из ње шире непријатни мириси, или да уместо хладног из ње излази млак или топао ваздух, као и ако се из климе осећа фреон или се чују чудни звукови док ради. Све ово су класични симптоми да са клима-уређајем нешто није у реду и да треба реаговати.
Ако је од последњег сервиса климе прошло више од две, три године онда је сада прави тренутак за акцију. Тамо ће професионалци уз помоћ посебног уређаја обавити низ потребних ствари како би клима неколико година радила беспрекорно. Ту, пре свега мислимо на количину и по потреби допуну расхладног гаса (фреона) у систему, проверу дихтовања, дезинфекцију и томе слично.
Како да препознате квар климе
Ово је преглед неколико најчешћих проблема возача који користе клима-уређај у својим аутомобилима, као и потенцијална решења. Ипак, знајте да, ако нешто не ваља са климом, најбоље је да проверу препустите професионалцима.
1. Ако клима слабије дува, или дува топао ваздух и ако се шире непријатни мириси – проверите и по потреби замените филтер климе (кабински).
2. Када клима не дува и када се осећа се мирис фреона у кабини, то значи да фреон цури унутар кабине, па је посета сервису обавезна.
3. Ако се из климе само осећају непријатни мириси, онда је потребна дезинфекција уређаја.
4. Када клима док ради испушта чудне звукове, проверите у сервису количину гаса.
5. Уколико је клима престала да ради, допуните гас у сервису.
Неке од горе наведених проблема можете решити и сами. Ту пре свега мислимо на ширење непријатних мириса из климе.
То што смрди су уствари гљивице и бактерије наталожене у систему, а које директно нападају ваше респираторне органе.
Прва помоћ овде може бити спреј за чишћење и дезинфекцију климе који се купује у продавницама ауто-опреме. Зависно од произвођача разликује се и начин примене. Неки од њих се помоћу посебне цевчице убризгају директно у вентилациони отвор, док је неке потребно поставити у кабину, отворити и укључити рециркулацију ваздуха.
Уколико ова средства не реше проблем непријатних мириса, а клима успут слабије ради и дува топао ваздух, узрок може бити и прљав филтер климе, па га проверите и по потреби замените.
Добар трик против гљивица
Када обавите сервис климе, или је само дезинфикујете, гљивицима можете забранити приступ тако што ћете пред крај сваке вожње (или по паркирању), угасити клима-уређај и укључити вентилаторе на најјаче и пустити их да раде неколико минута како би се испаривач осушио.
Уколико то не обавите и овај део остане влажан, на њему се онда брзо ствара буђ, односно гљивице и бактерије које ће опет убрзо почети да се шире по вашој кабини.
Шта подразумева професионални сервис климе
Обавља на сваке две до три године и траје нешто мање од сат времена. На уређају за дијагностику проверава се у каквом је стању клима-уређај. Након монтирања уређаја за одржавање бира се произвођач, модел и варијанта возила.
На основу тих података уређај ће препознати количину расхладног гаса у систему и остале битне параметре. Уређај потом прво исисава гас из система, освежава га и рециклира, онда прави вакуум у систему након чега поново убризгава гас у систем. Следи провера дихтовања, после чега је процес завршен.
Сама дезинфекција се обавља тако што се мотор стартује, клима уређај се поставља у режим рециркулације ваздуха, а у унутрашњост се поставља специјални уређај који уз помоћ хемикалије (пара) дезинфикује читав систем.