ПРОБЛЕМИ О КОЈИМА МАЛО КО РАЗМИШЉА: Ево зашто ће прелазак на електрична возила бити много тежи него што се данас чини
Све више возача се одлучује за прелазак на електрична возила.
Забрана нових аутомобила са моторима са унутрашњим сагоревањем фосилних горива од 2035. године, данас представља амбициозан план. Регистрације нових електричних аутомобила расту, при чему источна тржишта заостају за западним. Чак и уз размак од 10 година у односу на амбициозне циљеве званичника ЕУ, стручњак за аутомобилску индустрију у царВертицал, Матас Бузелис, дели своје увиде о проблемима на које власти не обраћају пажњу.
СВЕ НА ЈЕДНОМ МЕСТУ: Ауто-мото берза показала све чари машина на точковима (ФОТО ВИДЕО)
ПРЕТИ ИМ ТРЖИШНИ НОКАУТ: Електрични аутомобили са Запада пред тешким изазовом - КИНЕЗИ ДОЛАЗЕ!
УЖАСАН ПРОПУСТ: Како је Тојота изгубила 356 МИЛИОНА ДОЛАРА због једног хард диска?
Заправо, најочигледније су предности за оне који то могу да приуште. За 2021. годину, удео електричних возила од укупног броја аутомобила који су прошли историјску проверу на платформи био је само 0,2%. Годину дана касније, удвостручио се на 0,4%, а 2023. године повећао се на 0,6%. Иако бројке могу изгледати као кап у мору, десетине хиљада електричних возила пролази кроз историјске провере.
Све више возача се одлучује за прелазак на електрична возила. Одржавање и трошкови вожње чине то логичним избором. Иако су резидуалне вредности електричних аутомобила забрињавајуће, електрична возила су боља ако у обзир узимамо кварове и трошкове одржавања, у е-возилима нема без потребе за мењањем различитих течности и филтера на сваких око 30 хиљада километара.
Оно што је људима један од већих проблема код електричних возила јесте навикавање на пуњење батерије, уместо резервоара, јер то траје неко време. Али возачи који су успешно развили навике пуњења батерија сматрају то много практичнијим од сипања горива. Обично своја возила пуне ноћу и само у врло ретким приликама користе јавне пуњаче.
Инфраструктура успорава раст
Међутим, чак и ако возачи могу да приуште електрично возило, то не значи нужно да ће бити задовољни животом с њим. Они који немају сопствене пуњаче или приступ пуњачима током радног времена ће се суочити са непракитчним ситуацијама јер коришћење јавних пуњача није једноставно као што је данас сипање горива.
Не само да пуњење траје много дуже него сипање бензина или дизела, већ обично захтева инсталацију одређених апликација које су кључне за пуњаче. Ово се не може ни приближити процесу на који су возачи навикли приликом сипања горива, јер не постоји пракса "најпре напуни па плати".
Поред тога, иако су електрична возила врло ефикасна у градовима и окружењима где је стално кочење неизбежно, електрични аутомобили нису једнако способни на ауто-путевима и магистралним путевима. Постоји пропорција између брзине и аеродинамичног отпора, што значи да се ако се брзина удвостручи, отпор се четвороструко повећава. То смањује домет е-возила и приметно смањује крстарећу брзину, чинећи електрична возила далеко од идеалних за дужа путовања.
Проблеми о којима мало ко размишља
Али, највећи проблеми су они о којима веома мали број људи прича. Прво, неки вишеспратни паркинг простори нису пројектовани за возило као електрични аутомобили. Дакле, како су батерије велике масе обично значе да су електрична возила изузетно тешка, па неки објекти, попут вишеспратних паркинга или мостова, могу захтевати ревидирање и поновну процену од стране надлежних органа.
Осим тога, такође постоје неизвесности и у вези са безбедношћу електричних возила. Пошто батерије акумулирају велике количине енергије, пламенови су изузетно тешки за гашење у случају пожара. До сада, ватрогасци су имали потешкоћа са гашењем електричних возила са батеријама већег капацитета. Ситуација постаје још екстремнија ако се електрично возило запали у подземној гаражи, на пример, испод стамбених зграда.