ПРОДАЈА АУТОМОБИЛА ВИШЕ НИКАДА НЕЋЕ БИТИ ИСТА: Главни кривац за то је ИНТЕРНЕТ - ево ЗАШТО
Интернет је заслужан за промене у готово сваком аспекту нашега живота. Међутим, једно од подручја које је доживело највећу трансформацију захваљујући интернету јесте тржиште половних аутомобила.
Ова појава изненадила је чак и најоптимистичније познаваоце ауто индустрије. Свакако, пре широке експанзије интернета и појаве агенција за дигитални маркетинг које су омогућиле да се различита тржишта пребаце у сферу дигитала, мало ко би могао да замисли да ће продаја и куповина нових и половних возила путем интернета постати потпуно уобичајена појава.
Па ипак, то је управо оно што се догодило. Ево на које је све начине дигитално тржиште утицало на сегмент купопродаје аутомобила.
Интернет је у потпуности изменио offline свет продаје аутомобила
Пре појаве интернета и израде сајтова за посредовање при купопродаји, куповина аутомобила било је нешто што је захтевало јако пуно времена и јако пуно стрпљења. Не само да је потрага за аутомобилом који ће се купити углавном трајала дуго, већ је било потребно и изгубити доста живаца јер поједини продавци можда нису били фер па би се читав поступак обуставио таман када сте помислили да сте нашли свој савршени аутомобил. Са друге стране, ни продавцима није било лако. И што је најгоре од свега, никада нисте могли да будете сасвим сигурни да негде не постоји ауто и понуда која је у том тренутку боља. Свакако, у вашим локалним новинама могло се наћи пуно огласа. Међутим, ти огласи су нудили врло мало података о стварном стању аутомобила о коме је реч.
Предности савременог начина купопродаје аутомобила путем интернета
Интернет је допринео да купопродаја аутомобила постане много пријатнија и једноставнија. Препродавци аутомобила сада се више не такмиче само са другим локалним препродавцима, већ и са хиљадама продаваца који свој ауто продају директно. Као резултат, квалилтет њихове услуге се значајно побољшао, као и њихове цене. Такође, препродавци и власници аутоплацева сада не улажу искључиво у оптимизацију сајтова које поседују како бисте их лакше пронашли путем Google претраживача, већ морају да буду просутни тамо где је понуда и конкуренција највећа, а то су портали за оглашавање у купопродаји половних аутомобила.
Најважнија ствар коју интернет даје сваком потрошачу је више информација
Захваљујући експанзији информација путем интернета на youtube-u се данас могу наћи канали који нуде савете о аутомобилима и о томе како да поправите аутомобиле који су се покварили. На тим каналима могу се пронаћи савети стручњака који пружају практичне упутства о куповини аутомобила и о уочавању потенцијалних проблема који један ауто може да има. Захваљујући порталима за купопродају, на једном месту можете да излистате широк избор аутомобила, да лако упоредите цене, излистате аутомобиле према годишту, пређеној километражи и да пронађете аутомобиле које се налазе у вашој близини.
На форумима и друштвеним мрежама могу се размењивати практична искуства, како у вези са одређеним моделима аутомобила, тако и у вези самог поступка купопродаје. Више знања значи бољу почетну позицију. Што више купац зна пре него што донесе одлуку о куповини половног аутомобила, то ће та одлука бити боља.
О интернету и реалности често говоримо као о двема различитим стварима. Међутим, ове две области међусобно утичу једна на другу и може се слободно рећи да су трансформисале тржиште половних аутомобила на боље.