Произвођачи аутомобила страхују због Русије и Украјине!
Руске дипломатско-војне акробације с Украјином цели свет држе у напетости, а кренуле су и прве санкције које се тичу углавном банкарског сектора и понеког сиротог олигахра блиско повезног с председником Путином.
Углавном, ескалација сукоба никоме не одговара, па ни самим Русима, који живе од извоза гаса и нафте.
Европски произвођачи аутомобила имају своје интересе јер су у Русију инвестирали милијарде евра, а део возила из фабрика на истоку иде и према западу, односно Немачкој, Француској…
Европски произвођачи аутомобила имају велику присутност у Русији, пише Ревија ХАК. Volkswagen, Stellantis, Renault и Мерцедес-Бенз имају фабрике у тој држави, док BMW тамо производи аутомобиле преко руског партнера Автотора.
Француски Renault је власник највећег руског произвођача аутомобила, Автоваз, с великом фабриком у Тољатију.
С Ладом Renault има велике планове и у Европи. Stellantis планира да увози комерцијална возила Peugeota, Опела и Цитроена из своје фабрике у Калуги како би задовољио повећану европску потражњу за услугама доставе.
Италијански произвођач гума Pirelli, који је у кинеском власништву, управља с две фабрике које запошљавају око 2500 људи у Русији, производећи гуме за домаће тржиште, али и за извоз.
Volkswagen је од 2006. до 2021. уложио две милијарде евра у фабрике у Русији, а само за ону у Калуги је издвојио милијарду евра…