Рука на мењачу, вожња на резерви и 10 ствари које ТРЕБА ИЗБЕГАВАТИ
Понекад у вожњи радимо ствари које буквално уништавају наш аутомобил, односно убрзавају хабање делова и могу да изазову скупе поправке - мало је возача који не ураде бар једну од ових 10 ствари...
Држите руку на мјењачу
Важи за ручни мењач. Ручица је стално затегнута, а са њом и виљушка у мењачу. На овај начин, можда ћете све време трошити синхро прстенове, а да тога нисте ни свесни. После неког времена почиње да се тешко улази у другу. Затим трећу, па вероватно и пету...
Држите ногу на папучици квачила
Исто као и код синхроа – стално затегнута педала доводи до тога да ламела мало по мало стално проклизава. Неспретнији и неискуснији возачи то неће осетити. Стари зомбији то осећају, али игноришу. Не држите ногу на квачилу јер ћете врло брзо замену платити и по 500 евра. Можда имате компликованији ауто, па ће бити и скупље. Неугодно, зар не?
Не користите ручну кочницу на аутоматском
Ставио сам га у П! Сваки аутомат има П у који убациш ручицу, а онда не мораш да вучеш мануелни. "Види, скоро је равно". Али када га извадите из П онда осетите да мењач испушта чудан звук и тресе ауто. Када бисте само могли да видите колико је мала челична полуга која закључава мењач у П положају, никада то више не бисте урадили. Прво мануелно отпустите кочницу да ауто буде под затезањем, па га убаците у П. Ако иде, демонтажа и монтажа кошта најмање 700 евра. Будите паметни.
Непотребна вожња терета
Кутија за алат у гепеку, два мотора у случају да зомбији ударе вечерас, два комплета гедора, две резервне гуме и ормарић за викендицу у коју идете за само два месеца. Не кажемо да морате да извадите гуме, олакшате аутомобил и напумпате гуме да бисте смањили отпор и олакшали живот свом аутомобилу, али нека буде лаган и неоптерећен. Зашто? Боље возне карактеристике (избегавање господина који се враћа без жмигавца, да опишем ситуацију), мање хабање делова на ударним рупама, дужи век кочница, бољи мирис у ауту. Осим ако не волите мирис мешавине мотоцикла.
Вожња на резерви
Савремени аутомобили имају скупе и осетљиве пумпе, углавном смештене у сам резервоар. Они се греју, хладе горивом. Они су подмазани, подмазани су горивом. Чувајте премало и мучићете их ђубретом из резервоара које филтер још није повукао, грејањем и остављањем да се наизменично суше. Све им то скраћује живот и вероватно избацује новац из џепа.
Цолд chasing
Упалите мотор, први семафор, оштар поглед и покрет руком, и ето га, прва трка јутра. Да возите Хонду за коју форумски магови верују да се не може заклати у једном животу не значи да морате да гасите хладно. Зазори у мотору су превелики и повредићете се. Ауто прокишњава, а мотор ускоро на замену. Генерални мотор је неисплатив, а други мотор је опет упитан и долази без гаранције. Правите се да је конкуренција преслаба за вас.
Држање аутомобила на брду са квачилом
Лагано узбрдо и поносни сте колико сте добар возач када држите квачило на ваги. Ауто стоји мирно, без кочница, а ви сте спремни за брзи старт. То је крајње глупо. Лизаћеш ламелу, замајац ће се стврднути и квачило ће се после неког времена затрести. Поправка? Скупо...
Пребацивање са Р на Д пре заустављања
Важи за возаче са класичном аутоматиком. Често ћете видети да када се паркирају, покушавају да буду брзи и пребацују унапред/назад пре него што се зауставе. Ово оптерећује мењач и изазива потенцијални квар који ће вам се у неком тренутку догодити. Мало је мајстора који знају да саставе аутоматик, а питање да ли је и колико исправан и какав је живот имао на депонији аутомобила. Бивши власник је можда вукао кампер од две тоне и радо се ослободио аутомобила. Никад се не зна...
Држећи кочнице низ планину
Пред вама је пет километара спуштања са планине и уместо у нижу брзину, што важи и за оне који возе аутоматик, лепо кочите низбрдо. Ако вас удари локва и мало их попрскате, постоји могућност да пукну. У сваком случају, не морате да мењате дискове и плоче.
Игнорисање светла на инструмент табли
Ако засветли црвено, одмах се зауставите где је безбедно и угасите мотор. Ако светли жуто, урадите исто, али са мало мање панике и консултујте сервис или барем Упутство за употребу возила. Ако се упали сигнал, нехајно проверите шта није у реду када стигнете на одредиште. Нека ово буде твој закон за црвено. Ако се упали лампица за уље, она са црвеном кантом, то не значи да нема довољно уља, већ да је аутомобил потпуно без уља.