САВЕТИ: Ево како једноставно да проверите проблеме са струјом код вашег љубимца
Одржавање је све...
Уколико сте недавно заменили акумулатор на вашем возилу, а и даље имате проблема са паљењем, проблем можда лежи у алтернатору.
Док мотор возила ради, задатак алтернатора је да снабдева елетричном енергијом све потрошаче у возилу, а да вишак енергије складишти у акумулатору. Уколико дође до квара на алтернатору, даља вожња неће бити могућа, а како би се проверило стање овог важног дела, потребно је предузети неколико корака.
За почетак, набавите мултиметар, који је врло користан, а уједно и приступачан алат. Подесите уређај на мерење волти.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/11/09/chevrolet-logo.jpg?itok=T6s5YdXH)
ХИТ: Ево како изгледа вожња Chevrolet Корвете Стингреј Ц8
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/05/26/audi.jpg?itok=Iv1Phjba)
"ЗЕЛЕНА" ПОЛИТИКА: Ауди прави пресвлаке од рециклиране пластике
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/05/30/vw-logo.jpg?itok=nWbeQdzH)
НЕВЕРОВАТАН ОБРТ: Уложио велике паре, па га продао за сићу - ево и ЗАШТО
Потребно је да обавите основно очитавање на акумулатору док је аутомобил угашен. Да бисте то постигли, повежите црни и црвени кабл мултиметра са одговарајућим клемама на акумулатору које су обележене истим бојама.
Мултиметар ће извршити очитавање, а акумулатор који је у добром стању приказаће резултат од око 12 волти. Потом је потребно упалити возило и поново повезати мултиметар са акумулатором на исти начин.
Овог пута, врши се очитавање струје коју алтернатор испоручује и која би требало да се креће у распону од 13.9-14.3 волти. Уколико је резултат нижи, вашем алтернатору се вероватно ближи крај, а ако је волтажа иста као и када је возило било угашено, то је знак да алтернатор уопште не ради и да мора бити замењен, наводи Аутогуру.
Оно на шта треба обратити пажњу, а тиче се новијих аутомобила, је постојање система за надзор акумулатора. Да ли је возило опремљено овим системом вршите прегледом кабла акумулатора са негативним полом. Уколико постоји црни конектор на негативној клеми или конектор који је увијен око акумулаторског кабла са негативним полом, ваш аутомобил је опремљен овим додатком.
Овај систем надзире излазну струју акумулатора и усклађује функције алтернатора у односу на то, а поред тога позитивно утиче на потрошњу горива и продужава радни век самог алтернатора.
Како овај систем може проузроковати нетачно очитавање струје коју испоручује алтернатор, неопходно је да при мерењу претходно измерите волтажу акумулатора док је возило угашено, а тек потом очитате и струју алтернатора, како бисте могли да упоредите податке.
Ситуација у којој ваше возило има проблема са паљењем, а истовремено је опремљено системом за надзор акумулатора, ипак захтева преглед електричара. Но пре тога, ово би биле корисне смернице за то, шта урадити када се упали лампица са сликом акумулатора на инструмент табли.